Valborg, shopping- och studieresa (inom loppet av några dagar)

Skönt att få ta helg nu. Riktigt skönt. Men det är i alla fall mycket som ska göras inom loppet av några dagar.

Valborgsmässoafton idag. Den ska nog tillbringas hemma hos Larssons, där vi ska grilla och ta lite. För de inte förstår innebörden av ordet ta så innebär det, i detta sammanhang, att dricka alkohol. Ska dricka Budweiser. Mums! Budweiser är min favoritöl, by the way. Jag vet vad man säger om Budweiser.  It´s like having sex on a boat: it´s fucking close to water! Men det skiter jag i. Det är ju trots allt jag som ska dricka de, so... Big deal! :)

Imorgon kväll sticker familjen till Haparanda för att sova över där och sedan sticka vidare till Luleå för diverse shopping. Måste fixa ny kostym inför balen och studenten, lite andra kläder, skor till balen och student samt vanliga sneakers etc. You know, same ol', same ol'.

Kommer hem på lördagskvällen, för att sedan åka till Umeå på söndag för att komma hem på tisdag. Ska fara med några från klassen på studiebesök och kolla in lite andra grejer. Jag tror det kommer att bli kul att få komma bort ett litet tag.

Jag har som aldrig varit inne i Umeå. Eller jag har ju varit förbi, men har som aldrig varit inne och gått omkring i stan eller dylikt. Det är två tillfällen jag har varit i Umeå: första gången var när våran familj flyttade hit upp. Jag tror att vi käkade på Max då. Andra gången åkte vi bara förbi på hemvägen till Pajala efter våran västkustresa 2007.

Börjar väl bli dags att förbereda sig lite inför grillningen. Funderar på om jag ska duscha eller inte. Det är inte säkert att vi skulla basta, så kanske borde duscha hemma... Äh, det fixar sig nog! :)  Vi hörs på tisdag!

Don´t worry, be happy

Jag måste bara få tillägga en sak, angående mina slutord. Det kan vara så ibland när jag har tomt på visdomsord att skriva, händer det att jag skriver någonting annat bara för att fylla ut lite. Allt från låttexter till... ni fattar vad jag menar.

Run and tell the angels that everything´s alright

Kommentarer
Postat av: Vendela

Jo,det där uttrycket att "ta" känns för mig som västkustare, ganska främmande... Vad hände med; "supa skallen av sig" "dricka" "bärsa" osv..? :)

2009-05-03 @ 17:50:47
URL: http://lanstrompan.blogg.se/
Postat av: Anders

De duger inte längre, helt enkelt. Att "ta" är en kort beskrivning av handlingen, vilket i det här fallet är att dricka, samtidigt som det inte låter allt för mesigt i mina öron i alla fall :P

2009-05-05 @ 21:21:44
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0