I think you can figure it out

Gårdagen blev lite halvslö, så ides inte skriva. Men idag så ska ni få följa med på en liten resa genom nästan hela Sverige!

Allting började under onsdagsmorgonen klockan 06:15 uppskattningsvis. Det var egentligen tänkt att vi skulle hämta upp Lydia, men hon fick skjuts till oss av någon av sina föräldrar. Hursomhelst, 06:15 rullade vi iväg från gården och ut ur Pajala. Skillnaden denna gången jämfört med för två år sedan så var vi nu 4 stycken som turades om med bilkörningen.

Efter frukost utanför Skellefteå, en french-hotdog i Örnsköldsvik, en hel del gnäll från morsan längs E4:an (då jag körde av någon anledning), över 100 mil i Passaten och 14 timmar kom vi äntligen fram till Stockholm. Eller ja, egentligen Sundbyberg, där jag, brorsan (Martin) och Lydia skulle sova i storebrorsans (Pers) gamla lägenhet. Men innan det for vi in till Duvbo en sväng och kollade in vårat gamla barndomshem, samt våran gamla skola som hette - eller ja, fortfarande heter rättare sagt - Duvboskolan (oiginallitet på hög nivå, jag vet).
Morsan och farsan övergav oss i lägenheten eftersom de skulle fara vidare till Barkarby och checka in på hotell.

       
Några få bilder från lägenheten.

Efter några få timmars sömn under natten till torsdag skuttade Martin och Lydia upp ur sängen och drog till ICA tjugo i nio för att köpa frukost. I min någorlunda halvslöa morgonrytm lyckas jag duscha innan de kommer tillbaka med ostbaguetter och ciabattas.
Runt tjugo över elva steg vi på tunnelbanan som skulle ta oss till T-centralen, för att i sin tur ta bussen till Gröna Lund. Och det var det som var huvudsyftet med den här dagen: fara till Gröna Lund för att använda min studentpresent! Och för att träffa brorsan (Per) och hans flickvän (Ann). Men innan vi kom fram gick vi igenom en hel del krångel. Vi blev hänvisade av busschauffören att köpa biljetter från en automat eller via sms. Synd bara att vi inte hittade numret någonstans. Eller att automaten inte fungerade. Eller att vi fick missvisande beskrivning till Pressbyrån. Eller att vi upplevde realisation över att vi kunde använda SAMMA biljettremsa som vi använde till tunnelbanan att åka buss med!

Efter mycket om och men, kom vi tillslut fram till Grönan. Strax efteråt kommer Per och Ann.

 
Brorsorna                                                                               Ann

Inte långt efter våran ankomst till Grönan bestämmer sig Martin och Lydia för att åka Extreme, och medan dem gjorde det såg jag, Per och Ann Stefan Holm gå förbi.

Sådär ser Extreme ut. Usch! Är verkligen ingen karusellmänniska nuförtiden.
Tivolibesöket fortsätter!

En liten sväng in i Lustiga Huset, Radiobilarna och 5-kamp var i stora drag det enda jag gjorde där. Nu var faktiskt Ann den modigaste av oss alla och åkte Insane! Jävla galning!

Fast vi käkade också lunch! Uppe på Kryddhyllan.

Och självklart ska man passa på att dricka lite öl när man får chansen!

Såhär länge har jag nog aldrig varit på något nöjesfält förut: från 12 till 19! Ett arbetspass för mig, för fan! Och efter en hel dag på Gröna Lund kanske man är lite hungrig. Passande då att vi käkade på Vapiano! Skillnaden på denna restaruang jämfört med andra jag har ätit på är att man får ett kort som påminner om ett kreditkort i storlek och material. Det kortet använder man för att registrera det man beställer vid någon kassa eller bar. Sedan innan man går därifrån betalar man beloppet man är skyldig. Den används ungefär som ett kvitto istället för papper. Väldigt praktiskt, faktiskt!

Storebror på Vapiano!


Kortet jag snackade om.


Sällskapet (plus Lydia, Per och Ann som inte syns på bild).


Och sist men inte minst... MATEN!!!! Spaghetti Carbonara är enkelt OCH GRYMT JÄVLA GOTT!

Och efter ett tag tyckte jag det blev lite väl varmt och jag ville gå ut, medan farsan hänvisade mig till två öppna fönster där folk satt och åt. Jag sket i det och gick ut istället efter att storebrorsan var den enda som visade någon form av förståelse just då. Jag menar, kom igen! Hade det inte känts lite olustigt om du satt och käkade medan någon helt främmande människa satt precis bakom dig och andades djupt? Farsan tänkte nog inte så långt.

Nåja, nog om det! Det var i alla fall omtänksamt... typ. Efter det var det inte så mycket mer att göra än att fara hem och förebereda sig för nästa dag.

Fredagen kom och jag for till Centralstation vid tiotiden på morgonen eftersom jag skulle möta upp Tobbe där. Vi skulle hänga under dagen och bara ta det lugnt. Vi shoppade lite filmer/skivor, käkade sushi samt vandrade omkring i Duvbo (mitt barndomshem) och fikade vid Gröna Stugan vid Lötsjön. På kvällen åkte han hem medan jag och familjen for och käkade på en kubansk restaurang. Det var rätt gott käk, men de verkade lite virriga när morsan, Per och Ann skulle beställa vin.

Vid sushidisken på någon restaurang inne i stan.


Faktiskt rätt okej, måste jag säga!


Tobbe ville visst inte vara med på bilden. Men det fixade jag ganska lätt i Paint! Fuck Photoshop!
I alla fall, detta är en staty på Nils Ferlin tror jag han hette. Jag lånade honom min keps, och han accepterade utan att protestera! Det är moget!

Lördagen började i Duvbos tunnelbanestation, där jag lyssnade på en kvinnas samtal med sin kille eller man. Hon verkade tydligen misstänkas av honom för otrohet, medan hon däremot protesterade högljutt. Jag försökte bara att ignorera, men hon bestämde sig för att ta ton emot mannen sin.

Strunt samma! None of my business! Kommer in till stan och ser skymtar av Prideparaden som gick genom Sergels Torg. Jag lade inte särskilt mycket uppmärksamhet till detta, eftersom jag var ute och shoppade lite grann. Kallingar (eller underkläder för att verka lite mer proffisionell, vältalig eller sofistikerad om man så vill) från Frank Dandy och Björn Borg samt en ny keps från New Era. Vit. I couldn´t control myself!

Under kvällen käkade vi thaimat hos min moster och hennes man i Kallhäll, Jakobsberg. Det var kanon! Efter maten bokade jag biljetter eftersom jag hade bestämt att jag skulle fara till Uppsala på söndagen för att hälsa på Tobbe.

Senare på kvällen körde jag Martin och Lydia till Kista där de skulle kolla bio (Harry Potter och halvblodsprinsen), sedan körde jag hem morsan och farsan till Barkarby och efter det tog jag pendeltåget och tunnelbanan hem. Och kort därefter drog jag till 7Eleven och köpte lite gott och zappade runt på kanalerna på TV:n. När Martin och Lydia kom hem, var det bara att lägga sig ögonaböj!

Söndagsmorgon. En halv kopp kaffe blev min "frukost". Rushar till Duvbo station, åker till Fridhemsplan, byter till Gröna linjen (under byggarbetet på Blåa linjen) till T-centralen, springer till Centralen, hoppar på tåget och färden mot Uppsala börjar!

Möter upp Tobbe utanför Uppsala Centralstation, och därifrån går vi förbi Uppsala Domkyrka, Uppsala Slott och Botaniska Trädgården innan vi bestämde oss för att ta en kaffe på Wayne´s coffee. Käkar riktig "frukost" på Burger King. Går omkring i gallerior och affärer. Mer kaffe. Vandrar i någon park. Tillslut är vi så slutkörda i benen efter allt promerande att vi bara hänger på stationen och väntar på att tåget hem skulle komma. Det var kul, fast lite segt.

Sedan var det bara att stressa hem och duscha fort som fan, för vi skulle på middag hos Anns föräldrar i Sollentuna. Där bjöds det på riktigt god innerfilé (tror jag det var) och potatis. Det var kanon!

Efter det (inledningsfras jag använder ofta i meningar har jag märkt) åkte jag, Per och Ann tunnelbana hem. De hoppade av före mig eftersom de bodde närmast. De ville att jag skulle komma ner igen snart och hälsa på. Jag är nästan frestad till att göra det!

08:någonting på måndag morgon åker vi iväg hem igen. Är framme runt 10-tiden. Är ganska skönt att vara hemma.

Och nu är allting PRECIS som vanligt!

Jag kan ta och slänga in lite bilder på det jag har köpt förresten! *fotar grejer för fullt*
Äh! Jag scannar istället. Fan, så måste jag installera scaningsprogrammet och sådant shit på datorn!

Det här kommer nog att ta ett litet tag... *Djup suck*

Jaaa, kom öronvaxet eller topsen före?
Citerar Magnus Betnér i brist på annat.
Det är väl inte mitt fel att världen är full av gnälliga idioter!

Så kul var det att citera...

Nästan klart nu...
Kom igeeeeeeen...
Kom igeeeeeeeeeeen...
Såååå.... däääääär jaaaaaaaaa!

*Scannar för fullt*

Okay! Here comes!


Jag passade på att köpa lite musik, och varför inte Foo Fighters? Albumen Skin and bones och Echoes, silence, patience & grace. Åhlens City i Stockholm.


Jag går emot min egen policy med underkläder på bloggen nu! Frank Dandy och Björn Borg. Åhlens City i Stockholm.


Var bara tvungen att köpa dessa två godbitar! Step Brothers och Fresh Prince of Bel Air. Åhlens City i Stockholm.


Ett seriealbum med Spawn. Några ögonbryn kanske höjs nu, men jag har faktiskt kollat i en serietidning han var med i en gång när jag var liten. Köpte på grund av nostalgiska själ. Inte för själva albumets skull, utan själva karaktären. Science Fictionbokhandeln, Stockholm.


Två bra filmer jag bara var tvungen att köpa. Dessutom var filmen till vänster ett riktigt kap!
The Butterfly Effect och The Mask. Åhlens i Uppsala respektive Science Fictionbokhandeln, Stockholm.

And that´s it! Eventuella stavfel skiter jag i nu, för jag ska till Larssons och Kolla film igen.

Later.

Kommentarer
Postat av: Tobias

jag ska läsa retorik =)



okej nice :D

2009-08-06 @ 00:19:05
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jag ska läsa på Södertörn här i Stockholm =) nära och bra ;)

2009-08-06 @ 09:38:38
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Vendela

En sak bara.. 14 timmar i bil är inte långt, vi satt i bilen i 22 timmar när vi åkte från Pajala hit ner :P Och då körde en person i sträck, utan paus :P

2009-08-06 @ 13:05:15
Postat av: Tobias

haha där ser man :D fan va nice! ska nog skriva om det där sen ;)



härligt för er :D

2009-08-06 @ 13:34:17
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Muffinsmartin

Va kul! :D

2009-08-06 @ 15:44:31
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/
Postat av: Muffinsmartin

Men det är väl inte helt fel att tjäna pengar samtidigt som man spelar tv-spel och sitter vid bloggen? ;)

2009-08-06 @ 16:20:24
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/
Postat av: muffinsmartin

HAHA, DET KAN JA förstå :d

2009-08-14 @ 10:09:32
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0