En okej fast märklig julafton

Märker att jag slackar lite efter. Därför tycker jag det är dags att sammanfatta min julafton nu.

På morgonen runt 11-tiden äter hela familjen frukost, förutom brorsan (Per) som inte firade jul med oss i år. Vi tände vårt änglaspel och lyssnade på dess sköna klang. Efter det var det ganska mycket tid gick åt till att försöka sysselsätta sig fram till Kalle Anka. Min julstämning var kanske inte särskilt hög under dagen, men Kalle Anka gjorde sitt jobb som vanligt.

God julmat följde direkt efter det. Potatis, sill, lax, potatisgratäng, morotslåda, prinskorv och köttbullar och skinka. Plus en massa andra diverse tillbehör. Det var awesome! Fast sen tyckte jag att det bara blev märkligt.

Runt 17:30 var det dags att öppna klapparna. Och jag fick en del prylar. Farsan hade gjort en beställning från Coolstuff.se. Jag räknade att det var 18 julklappar under granen. Det jävliga var att farsan hade skrivit fel namn på julklapparna med flit. Egentligen förstår jag inte vad det skulle vara bra för, fast lite underhållande kan jag tycka att det var. Hursomhelst, jag fick följande prylar: en insektdräpare, två kortlekar, en kapsylöppnare, en mössa med inbyggda hörlurar (?), en liten vattentät låda och ett set med sugrör som man kan bygga ihop till märkliga konstruktioner. Jag stod i alla fall för en av årets julklappar till familjen: en kaffebryggare. Den kommer jag antagligen att använda mest.

Senare under kvällen kollade jag filmen Göta kanal - Eller vem drog ur proppen? med morsan och brorsan (Martin). Jag hade egentligen ingen lust att se den, men gjorde det i alla fall. Var faktiskt inte särskilt kul att se den filmen med tanke på att... Låt oss bara säga att mormor saknas en hel del här hos oss. Det har gått tre månader nu sedan hon gick bort. Tiden går ganska snabbt nuförtiden.
Anyway, senare under kvällen bestämde jag mig för att kolla Rambo 3 i Tv4. Biffigare kille får man nog leta efter. Okej, han kanske inte är någon Magnus Samuelsson, men han var verkligen biffig. "Fuck 'em!"

Det var min julafton det. En helt okej julafton, fast lite märklig på samma gång. Börjar nog bli för gammal för det här. Nåja, lite senare försöker jag mig på en sammanfattning av gårdagen.

Later.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Det är bra :D själv?

2009-12-26 @ 23:21:06
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Härligt att höra :D

2009-12-27 @ 15:28:39
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Slappa idag bara :D själv?



Tack :D

2009-12-27 @ 15:32:35
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Vad härligt hörru du :D

2009-12-27 @ 16:15:52
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0