Hittills är det en bra dag

Idag har varit en bra dag. Jag steg upp redan vid 08:20 för att fixa lite inför morsans ankomst och Annas besök. Detta är ganska säkert den flitigaste dagen jag har haft på länge! Jag har promenerat in till centrum och köpt kladdkaka, städat, dammsugit, renbäddat, diverse småplock och fixat lite med diverse tvätt.

Dessutom har jag på fullaste allvar återigen insett att jag verkligen, då menar jag VERKLIGEN, borde skaffa en ny mobil snarast! Jag satt och kollade Fresh Prince of Bel-Air (grym serie för övrigt) mellan halv tre, tre ungefär. Helt plötsligt ringer det på dörren, och jag är nästan övertygad om att det är brorsan som kom hem från skolan. Fast såklart var det ju inte det utan det var Anna. Hon sa att hon hade skickat ett sms innan hon kom, men jag hade inte fått det. Ca fem minuter efter att hon hade kommit fick jag det omtalade sms:et.

Jag kom precis på mig själv att jag får det att låta som att jag hoppades att det skulle vara brorsan som kom istället för Anna, och det var ju inte riktigt meningen. Hennes besök var grymt trevligt! No doubt about that! Kändes faktiskt inte som att vi inte hade sett varandra på över fyra månader. Vi drack lite kaffe och käkade kladdkaka. Yummy! Vi gjorde en liten rundtur i huset (längesen hon var här), vi tog det lugnt på mitt rum och vi kollade lite TV. Jag passade även på att ge henne en sen födelsedagspresent, eller tidig julklapp (tolkningsfråga), som var en film. Vilken film var det? Borta med vinden.

I alla fall, nu är hon på väg hem. Om hon inte redan är hemma vid det här laget. För tillfället sitter jag och Boris och bara tar det lugnt. Ikväll är det Champions League på TV så det blir nog traditionsenligt att en massa grabbar kommer och kollar fotboll. Sedan måste jag eventuellt snoka lite i morsans packning och kolla om hon fixat några fina julklappar.

Jag har i alla fall hittills haft en riktigt härlig tisdag, och det hoppas jag att ni också har haft! Jag hoppas dessutom att ni får en fortsatt trevlig kväll!

Later.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Jag har haft en bra tisdag :D du med? ;)

2009-12-09 @ 01:27:53
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0