Sa jag förresten att jag är sliten?

Fy fan. Jag är sliten.

Lucianatta började vid 18, men för vårt lag började det officiellt klockan 18:45 i samband med första matchen. I vår grupp var det vårt lag och så var det tre utfyllnadslag med spelare från A-laget. Jag kanske inte var allt för optimistisk inför våra matcher, men det släppte efter ett tag. Första matchen torskade vi tyvärr med 10-8, om jag kommer ihåg siffrorna rätt. Det var hyfsat jämnt och hårt spel. Stora delar av matchen stod jag framför vårt mål och täckte skott. Det gick ganska bra ända tills ett stenhårt slagskott letade sig mot mitt högra knä. Åh, vad det sved! Som tur var så gick det över efter en liten stund.

Vår nästa match spelades vid 21, tror jag. Den matchen vann vi. Det var nice! Siffrorna blev 7-6 till oss om inte minnet sviker mig. Återigen en ganska bra match.

Sedan var det dags för speluppehåll i några timmar. Detta innebar bland annat nattklubb för deltagarna med allt vad det innebar: gratis korv, försäljning av läsk, livespelning o.s.v. Dock var jag inte där hela tiden eftersom jag bestämde mig för att fara ut och glida med Erik, Jocke och Falki en stund. Kom tillbaka till nattklubben lagom tills Jens Eriksson & Co spelade lite Iron Maiden covers. Det var nice.

Tredje matchen spelade vi klockan 05:15. Utan någon som helst sömn i kroppen. I alla fall jag. Vi torskade den matchen. Jag kommer inte ihåg siffrorna längre.

Trots att vi förlorade två av tre matcher skulle vi ändå spela semifinal. Semifinalen blev dock aldrig av eftersom det andra laget inte var på plats, vilket innebar att vi vann på walkover. Vi beslutade oss för att spela finalen tiden som semifinalen skulle ha ägt rum. Det var mot samma lag som vi spelade tredje matchen mot. Föga förvånande blev det torsk igen. Men vem bryr sig? Vi kom tvåa i alla fall. Jag hade till och med chansen att göra ett mål i finalen på straff, men jag sköt i stolpen. Vem bryr sig? Vi kom tvåa i alla fall. Jag var den enda i vårat lag som inte gjorde mål, så därför fick jag våran lilla buckla.

Och vårat lag hette 3 ½ Men. Fast vi var fem spelare.

Kommer hem med brorsan någon gång efter 8. Somnar vid 9 och vaknar igen mellan 12 och 13 någon gång. Åker och käkar Frasses. Köper en Cola på Konsum. Och nu är jag hemma. Överväger om jag ska träna med Highsticks ikväll eller inte. Känner mig så grymt sliten. Jag har i alla fall ett tag på mig att komma med ett slutgiltigt beslut. I övrigt ska jag ta det lugnt.

Ha en avslappnad söndag!

Later.

Kommentarer
Postat av: Tobias

I see, själv är jag inte alls sliten idag :D

2009-12-20 @ 18:16:41
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0