Besök i Huuki, kul i Muodos och ett hårigt farväl

Ungefär så kan man beskriva min helg samt måndag.

På lördagsmorgonen slog jag nytt personligt rekord (tror jag) i att stiga upp sent: efter klockan 15:00! Det hände egentligen inte så mycket under lördag, men under natten körde jag några grabbar till Huuki där det var bastu, alkohol och bad i älven som gällde. Jag stannade en liten stund, men sen var jag tvungen att fara hem.

Söndag. Anländer till Muodos (Muodoslombolo heter det egentligen) runt tjugo i ett. Jag och Anna fikade lite, sedan var jag tvungen att hjälpe henne att komma igång med bilkörningen i GTA 4 då hon hade fastnat på ett uppdrag. Och hon klarade faktiskt det tillslut! Kanon! (Y) Hon fick låna Star Wars: The force unleashed också. Det gick väl... halvbra i början, men det var ju samma för mig också. I början alltså.
Hursomhelst, efter en stund bestämde vi oss för att fara ut och glida ett tag. Vi for och hämtade Tobbe som hängde med. Drog till kommunens största sjö (tror jag) som jag inte kommer ihåg namnet på en sväng, och efter ett tag for vi tillbaka till Annas hem. Där satt vi och spelade bräd- och kortspel ganska länge innan jag körde hem Tobbe. Jag och Anna fortsatte spela kort efter det, men det gick alldeles för dåligt för mig i något spel så vi for ut och gled istället. En stund senare släppte jag av henne hos sig, och sedan var det bara att blåsa hem.
Det var riktigt kul där!

Så, det leder oss inte helt otippat fram till idag! Stiger upp lagom tidigt, där runt ett ungefär. Jag har suttit tillsammans med brorsan (Martin, alltså. Kanske bra att jag skriver namnet inom parentes i fortsättningen när jag väljer att skriva brorsan så att ingen blir förvirrad) i ren fascination nästan hela första halvan av eftermiddagen och hållit på med hans nya iPhone. Den är cool! *Lite lätt avundsjuka börjar bubbla djupt nere i mig nu*
Mer då? Har städat en del, och sedan är det inte så mycket mer. Ska kanske kolla någon Bondfilm hos Larssons senare. Så småningom ska jag väl börja med packningen, men inte nu!

Och så har vi äntligen kommit till tredje och sista delen i min rubrik, nämligen "ett hårigt farväl"! Varför? Avgör själva!


Mitt hår före!

Ni kanske har listat ut vad det är jag menar, men det räcker inte. Man måste få se det för att få ett bättre perspektiv! Eller kanske inte.

Hursomhelst, SKÅDA!


Mitt hår efter! Fan vad skönt det är!

I told y'all I would, and I did! Morsan blev galen (inte på det sättet, men nästan)! Pappa beklagade över hur mamma skulle reagera (lite på skämt, hoppas jag)! Martin (lillebrorsan då) ställde frågor om allt, precis som vanligt! Medan storebrorsan (Per) däremot blev glad efter att jag skickat ett MMS. "Snyggt! Du går i storebrorsans fotspår... :)" Han sa att morsan också blev galen på honom när han snaggade sig.

Och SNART (rättare sagt på onsdag) sticker jag till Stockholm! Kanske börjar bli lite uttjatat, men det skiter väl jag i! Jag ska dit, och förhoppningsvis kommer det blir riktigt kul också! Ses på onsdag kväll, Stockholm! Vi ses på tordag, Tobbe!
Uppdatering sker mest troligt efter resan, men man vet aldrig. Kanske hittar ett internethak jag kan uppdatera på om jag känner för det.

Later!

Kommentarer
Postat av: Tiiradam (du vet, filmnörden som älskar att fota)

men det är ju så skönt att sova länge =D



haha okej ,VAR ligger det egentligen xD?

2009-07-27 @ 21:44:06
URL: http://tiiradam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0