Första telefonförsäljaren avvisad och kul med hår igår (Lifeguard on duty)

Egentligen är det fel av mig att lägga upp detta inlägg i kategorin Lifeguard on duty, eftersom jag inte jobbar som badmästare idag. Samma sak med hela den här veckan. Bara så att ni vet.

Igår var det hyfsat lugnt. Och hittills idag så har jag haft några kunder och badgäster. Har redan druckit en kopp kaffe och jag tänker ta en till nu. För en liten stund sedan så fick jag mitt första samtal från en telefonförsäljare. Alltså, MITT första EGNA samtal då. Telefonförsäljare har jag ju stött på, men som sagt, min första egna idag. Han gjorde reklam för Telia mobilt bredband. Men jag sket i det och sa att jag inte var intresserad. Åtminstone för nu.

Och igår hade jag lite kul med Jens hårgelé. Eller lite och lite... Riktigt kul var det faktiskt. Såg lite ut som Ace Ventura! I alla fall sa Jens det. Jag tycker att min frisyr var rätt så lik... Det berättar jag senare! Då tar jag och slänger upp en bild också på hur det såg ut. Fast efter en stund fick jag lite huvudvärk för att gelén spände åt så jävla mycket.
Så jag bestämde mig för att duscha ut det. När jag väl började duscha kändes det som att jag hade en skål fylld med vatten på huvudet. Lite udda.

Får se vad det blir att hitta på till kvällen. Under helgen däremot, eller söndag (som det ser ut nu) för att vara exakt, sticker jag till Muodos (Muodoslombolo) en sväng och hälsar på. Det kommer att bli riktigt kul!
Och Stockholm på onsdag! Yay! Jag måste gå på Gröna Lund. Ja, jag måste faktiskt! Studentpresent...
Tobbe skulle kanske också komma till Stockholm från Uppsala, så vi kanske hittar på något också.
Kanske lite shopping också. Man vet ju aldrig. Jag vågar inte ens säga att jag inte ska köpa ett skit! Kommer ju ihåg vad som hände under marknaden.

Nåja, men LÖNEN borde ju komma runt nästa vecka, så kanske. Fast jag längtar till NÄSTA MÅNADS LÖN! Åååååhhhhhh, det kommer bli FETT NICE!      
Anyway, I gotta go.


Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0