Jaja, man ska väl lära sig någon gång

Jag har missskött min jobbplikt: jag försov mig. Eller misskött och misskött... jag ska jobba som badvakt från klockan 08-15, och badgästerna anländer först när badhuset öppnar, vilket är vid klockan 12.

Ni vet, det är det gamla vanliga morgonscenariot:

Klockan ringer fem över sju. Jag slår av alarmet och känner mig faktiskt rätt pigg. Dessutom känner jag att detta kan bli en bra dag på jobbet. Då bestämmer jag mig för att "bara vila" en "liten stund till", och... Tjaa, sagt och gjort. Stiger tillslut upp fem i åtta. Och morsan är inte jättesur, men inte direkt glad. Ska tydligen ha hållit de vakna till två i natt... Jag känner på mig att det kommer ligga en obeskrivligt olustig känsla där hemma sedan. Plus att morsan kommer upptäcka att jag har glömt lunchlådan hemma.

Jaja, man ska väl lära sig någon gång. Men egentligen: det finns inte en käft här klockan åtta på morgonen! Eller ja, förutom Jonas då, men i alla fall ingen som badar. Vad ska jag bevaka? Och i fiket är det inte heller någon, förutom Leo och någon sommarjobbare, eftersom byggnaden öppnar först vid elva, tolv-tiden.
Dessutom, så kom jag faktiskt hit INNAN Leo. Och det är jag stolt över... *halvhjärtat*    :P

Förlåt, mamma. Förlåt, pappa. Jag ska försöka se till att det inte händer igen.


Later.

Kommentarer
Postat av: Tiiradam - möt världen med ett leende (du vet, hon filmnörden som älskar att fota)

lugn? jag har aldrig varit så full i hela mitt liv!

rökte cigg för första gången och rökte vattenpipa för första gången.

Idag mår jag skit!

2009-07-14 @ 11:29:59
URL: http://tiiradam.blogg.se/
Postat av: Tiiradam - möt världen med ett leende (du vet, hon filmnörden som älskar att fota)

nej faktiskt inte =) vi var på ett naturreservat och så tältade vi i skogen [><]

nej röka är inte bra =) ville bara testa hur det var :D



undrar om grönt the gör mig bättre eller sämre på grund av smaken xD

2009-07-14 @ 11:54:36
URL: http://tiiradam.blogg.se/
Postat av: Tiiradam - möt världen med ett leende (du vet, hon filmnörden som älskar att fota)

hah de e lugnt =)

nja ganska öde. Vi hörde en hund skälla men det hörs ganska bra över ängen.. och så bodde min kompis ca 1 km bort, där hennes familj var

nej grönt the är gott, iallafall med lime-smak. Men jag har som man typ får en mint-hinna i munnen etfer.. lite lääskigt xD

2009-07-14 @ 15:59:00
URL: http://tiiradam.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha klart han vänjer sig :) Vi har bott ihop i ett år så han har lärt sig leva med det :P

2009-07-14 @ 16:15:49
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Tiiradam - möt världen med ett leende (du vet, hon filmnörden som älskar att fota)

jaa detär klart xD

vad skulle det annars komma ifrån?

2009-07-14 @ 16:41:24
URL: http://tiiradam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0