Slipsfrossa och service av gud själv

Yup! Vi drog till Luleå i alla fall. Till och med farsan följde med, trots sitt tjat om fint väder.

Känns skönt att få ha gjort bort det. Kom till Luleå runt 11-tiden (tog lite tid då vi kom iväg sent och brorsan övningskörde). Gick och käkade på Max (Mums), and then: the quest for a suit!

Brothers butik inne i Smedjan i Luleå centrum har nog den trevligaste, mest serviceinriktade och skönaste klädförsäljaren jag någonsin träffat (snäppet bättre än gubben på Jeansterminalen)! Killen hette David tror jag. Har har känsla för stil, och har förbannat bra ögonmått. Hittade perfekt storlek direkt... Det tål att upprepas: DIREKT! Ingen torrboll här inte, även fast han är nybliven farsa. Och en jävel på att knyta slipsar!

Det behövs fler personer som honom. Definitivt!
Jag var så jävla nöjd, att jag var tvungen att skaka hand med honom... två gånger! Så detta blogginlägg tillägnar jag David på Brothers. TACK SÅ HEMSKT MYCKET!

Och min lilla "slipsquest" gick skitbra, även om jag hade problem att hitta en röd slips på egen hand. En svart, en röd, en lila och en rosa slips. Om någon undrar över den rosa slipsen: en kul grej bara.

Next quest: the quest for the shoes!
Kliver in på Din Sko... Mycket folk. Två kassörskor. Vad blir det? Jag bokstaverar: K-O-M-P-L-I-K-A-T-I-O-N-E-R!
Inte nog med någorlunda halvdassig service, skorna var väl sådär. Äh, det är nog bara att vänja sig vid de. Ska ju ändå inte använda de så ofta i alla fall.

Sket i att köpa sneakers. Hittade inget som föll mig i smaken. Men jag lägger mitt hopp till internet nu... kanske, eventuellt.

Efter lite andra diverse grejer, var vi klara. Trodde jag. Morsan skulle vidare till Storheden och handla som fan skulle det visa sig. Det var där som fötterna och benen började streta emot lite grann. Och barnaskrik nästan överallt...
Vet inte hur det ska gå om jag får Au Pair jobb i USA om jag söker...

Nu är jag hemma i alla fall. Har kollat El Classico med Johannes och Elin. Förbannat bra match måste jag säga.

Så, vad händer nu? Har börjat packa lite smått inför Umeåresan. Sticker ju om ca 12-13 timmar. Jag tar och finslipar packningen senare. Blir säkert kul.

Kommer hem på tisdag kväll, så jag kanske tar och skriver några rader då. Men hoppas inte för mycket bara!

Förresten, för er modeintresserade som råkat komma förbi: jag kanske tar och slänger upp lite bilder på mina inköp. Uppskattar att någon läser min blogg överhuvudtaget. Häng kvar så kanske ni har tur!

Den som äger insikt har en källa till liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0