That old lady almost gave me a hickey

What´s up? Sitter för tillfället hemma och slevar i mig lite Ben&Jerry´s. Half baked. Yummy! Nog om detta, för nu tänker jag berätta en liten saga för er. Nämligen... "Om gårdagen".

Det hela började med att jag, Larssa och Jacke (gammal klasskompis och före detta trogen läsare, eller?) hoppade in i bastun hos mig. Där satt vi och snackade om lite allt möjligt i drygt en timme ungefär, kanske mer. Vi fortsatte sedan upp till övervåningen där vi lirade lite gura och Guitar Hero 5 innan vi fick skjuts till byn av brorsan (Martin). Hämta ut pengar från Sibylla. Varsin 150-gramsburgare. Varmt. Yummy!

Nästa destination: krogen. 80 spänn till inträdet. Beställer en Heineken i baren och dricker. Dansar lite. Går ut en liten sväng. Jag höll på att ta med mig drickat ut vilket man inte får göra så dörrvakten tog värsta judogreppet på mig, tog min flaska och kastade mig i snödrivan. Jag blev portad sen. Gick hem och sov.

Okej då, det är väl inte sant då. Dörrvakten tog bara flaskan av mig, inget mer med det. Ger eld åt en äldre kvinna som inte hade själv. Varför detta är relevant till sammanhanget? Det kommer.

Hon kallade mig snäll. Talade inte så värst mycket svenska. Mest finska så jag förstod inte särskilt mycket av vad hon sa. Hursomhelst, jag gick in igen och försökte dansa lite. Jag hoppades på Michael Jackson, men det kom aldrig. I alla fall när jag inte var i närheten. Fick höra i efterhand att Thriller hade spelats. Typiskt! Nåja, nästa gång får vi hoppas att det kommer lite Billie Jean! Tills dess ska jag finslipa min Michael Jackson ännu mer...

Mer dricka, mer vistelser utomhus. Bjuder på cigg åt en massa pers. Det var en tjej som fick en cigg av mig (som jag känner till sedan tidigare). Fick då en kram av henne. Sekunden senare kommer den här äldre kvinnan fram till mig igen då hon uppmärksammat min generositet i samband med att jag gav henne eld och bjöd iväg min sista cigg. Hon kramar mig och... och... hon pussar mig. På nacken.

Själva grejen var väl ingen Big Deal egentligen, men situationen kändes lite... prekär. Inte direkt något jag hade förväntat mig, eller ville ha för den delen.

Hursomhelst, snackade sedan lite med en snubbe som jag kände igen från Highsticks och han bjöd mig på en bärs. Kvällen höjdpunkt? Jag tror nästan det. Fast när jag ändå tänker på det måste jag tillägga att jag har hållit i en livs levande Sony Ericsson Satio. Jackes brorsa hade en sådan. Jag hann inte testa den särskilt mycket, men det verkade lite som att den var lite långsam när man navigerade. Fast det faktum att jag knappt hann testa den en minut ens gör nog inte den telefonen rättvisa.

Slutet på krogbesöket kom och jag och Larssa for hem. Där satt vi och kollade lite Jerry Springer i Tv400, men han gav sig efter ett tag för att gå och sova. Jag gjorde samma när avsnittet var slut.

Så inte helt otippat för detta oss till idag. Första advent. Skyltsöndag här i Pajala. Folk springer omkring på byn och letar efter röda små bollar i skyltfönster. Kanske inte alla, men i alla fall några stycken. Jag har hunnit göra följande idag: stiga upp, fara till Sibylla med Larssa och käka, kollat på filmer och köpt Ben&Jerry´s half baked från ICA och i detta nu: tar det lugnt. Var tvungen att ta en liten paus från B&J-burken. Glassen höll på att smälta alldeles för fort.

Ikväll är det dags för ytterligare en hockeydrabbning mellar gula och svarta laget i Highsticks. Jag hoppas bara att foten inte krånglar alltför mycket. Råkade vrida foten på något mystiskt sätt i torsdags. Om det finns tid och/eller intresse kanske jag kollar El Clássico senare. I övrigt: kanske börja börbereda mig för en ny vecka.

Oavsett om ni var på krogen igår eller inte, ha en skön söndag! Jag stämplar ut för tillfället.

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0