Hot Rod

Var och såg filmen Hot Rod med Jocke, Elin och Lina för några timmar sedan. Enligt mig är det en av de bästa komedierna jag någonsin har sett. Jag rekommenderar folk att se den! Jag tar och förklarar handlingen lite snabbt!

Men först: en bild!


Hot Rod handlar om Rod Kimble, en misslyckad stuntman som misslyckas med det mesta, alltifrån att hoppa över en mjölkbil till en allmän pool. Han bor med sin mamma, sin styvbror Kevin och sin styvpappa Frank. Rod kämpar ständigt för att få respekt av Frank, men en dag visar det sig att Frank har fått problem med hjärtat. Det som är i vägen för en hjärttransplatantion är att de måste få ihop 50,000 dollar för att ha råd. Rod är förtvivlad över detta, men efter att ha "slagdansat" ut sin vrede och råkat ut för ett "långt och smärtsamt fall", vet han vad han måste göra: ett stort hopp.

Fallet är, enligt mig, det längsta, det roligaste och det mest legendariska fall jag någonsin har sett! Jag har ju i och för sig sett långa fall tidigare, men då har det alltid skett från höghus rätt ner i marken. Detta fall är värt att se! Denna film är värd att se! Se den!


Utöver detta är det nog dags att nanna kudde snart. Jag borde verkligen lära mig att vända på dygnet!

Later.


Kommentarer
Postat av: Larssa

skogsscenen när han dansar är fan bäst i filmen :D

2009-11-08 @ 12:48:12
Postat av: Anders

Fallet då? :D

2009-11-08 @ 16:25:19
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0