Vinfläckar, halvfulla bärs och toalettstopp

Vinfläckar, halvfulla bärs, toalettstopp, två däckade på förfesten o.s.v. Ungefär så skulle man väl kunna sammanfatta gårdagen. Fast det var väl lite mer intryck än så.

Jag, Larssa, Matti, Martin och Simon hoppade in i bastun runt sectiden på kvällen. De var något sena av någon anledning, fråga mig inte varför. Bastun gick på helvarv i ca en timme innan det var dags att fortsätta festen på övervåningen. My Penthouse, if I may say! Okej, inget Penthouse då, men tillräckligt stor.

Efter ett tag anlände Boris, Jocke och Elin för att göra oss sällskap. Senare kom Camilla, Fanny, Christelle och Stefan också. Just ja! Sen kom Räkan, Antti och Kero dit också. Höll på att glömma de. Så det tar oss till... *räknar för fullt*

15 personer på övervåningen. 15 ungdomar. Har nog aldrig haft så många personer i huset samtidigt! Och med mycket folk, är det ju mycket som måste fixas: stolar, muggar, se till så de inte tar sönder något, fixa papper så att de kan torka upp dricka de spillde...

Helt ärligt, jag kände mig nästan som en barnvakt ett tag.

In på småtimmarna, runt elva, halv tolv, var det dags att fara till krogen. De flesta drog, dock var det två stycken som däckade på förfesten. Shit happens. Kommer i alla fall till krogen. Ser inte ut att vara så mycket folk. Nåja, det verkade som antalet personer ökade när live bandet Fishermen´s Friends, där Ola spelar för övrigt, började spela. Gamla klassiker som You shook me all night long o.s.v. spelades. Det var nice!

Sedan var det dags att dra eftersom krogen skulle stänga. Efter mycket velande blev det att fara till Martin istället. Där satt vi en stund och tog det lugnt innan jag och Boris bestämde oss för att fara hem. Kändes inte särskilt kul att gå ute i minusgrader utan mössa. Kände mig som en nedfrusen jävla byfåne.

Söndag morgon, innan tolv. Boris talade om för mig att det var stopp i toaletten. Suck...
Anyway, jag börjar plocka undan lite flaskor och efter en stund kommer Jocke och hjälper till med att städa, dammsuga och sådant shit. Men innan han kom var jag tvungen att fixa det värsta: toastoppet.

Okej, det var ju inte så farligt. Kom på den fiffiga idén att lägga en plastpåse runt underarmen. Det var på gränsen.

Och försöka torka bort vinfläckar... Varför dricker man vin om man inte kan bevara vinet i flaskan eller dricka upp det? Eller bärs också, för den delen. Fanns två områden jag var tvungen att skura upp bärs ifrån. Dessutom fanns det ölburkar som var öppnade, fast ingen hade druckit någonting.

Det finns en viss fras som beskriver exakt hur jag känner mig just nu, och det citatet kommer från Roger Murtaugh från Dödligt Vapen-filmerna:

I´m too old for this shit!

Nu tänker jag göra följande: ta en lång och skön jävla dusch, sen kanske jag far in till byn och fixar lite chips och dricka (icke alkohol) och senare ikväll kanske det blir att kolla Jalla! Jalla! med några pers. That´s it, I´m out of here!

Hoppas att ni har haft en skön söndag i alla fall, alla bakismänniskor!

Later.


Kommentarer
Postat av: Sabi - Hoppet om att bli skådespelare

Jodå, allt är najs med mig hur är det med dig?

2009-11-01 @ 20:13:37
URL: http://sabi.blogg.se/sabahudinsabani
Postat av: Tobias

Haha det lät inte trevligt, men skönt att du fixat det nu :D

2009-11-01 @ 20:35:54
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Sant så sant ;) jag ska bara plugga, du själv? =)

2009-11-01 @ 23:57:20
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

hehe okej, lycka till :) själv pluggar jag, så trist!

2009-11-02 @ 12:17:59
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0