Goodbye, Lunarstorm

I skrivande stund är jag inloggad på Lunarstorm. Jepp, av någon anledning har jag fortfarande kvar min lunarstorm! När detta inlägget är färdigskrivet kommer mitt lunarstormkonto inte längre att existera. Men först måste jag bara uppleva lite nostalgi i samband med alla, på den tiden, "dagboksinlägg" jag skrev. Här följer några exempel på inlägg jag skrev på den gamla goda tiden.

  • Börjar med att bläddra så långt bak i arkiven som jag kan, dvs 15 september 2002. På den tiden var jag 12 bast och kallade "Dagboken" för "Dagos". Mitt lunarnamn var "Party_Duck90".

  • Tre dagar senare, 18 september 2002, hade jag genomgått en liten operation i överkäken. Jag fick lugnande medicin om jag ville då de skulle skära och ha sig i överkäken eller vad nu tandläkarna/läkarna/whatever skulle göra. Klart som fan att jag tog det! Hade ju panik på den tiden. Var ju trots allt bara 12 år.

  • 5 februari 2009 tyckte jag för första gången att finska (eller Meän Kieli) var sjukt trist!

  • 3 juli 2003 hade jag precis kommit hem från Piteå Summer Games.

  • 21 oktober 2003 diggade jag Per Gessles låt Här kommer alla känslorna och Robbie Williams Let me entertain you. Det gör jag än idag, även om jag inte lyssnar på de låtarna särskilt ofta.

  • 16 november 2003 gnällde jag på att jag var kass på ishockey. Men för att citera mig själv som 13-åring: "Jaja. Jag är ingen stjärna, men jag tycker det är roligt att spela hockey! Så detså!!"

  • 16 februari 2004 gjorde jag mitt absolut första mål i ishockey. Det gjorde jag dessutom med min alldeles splitternya CCM Vector (halvkompositklubba)

  • 13 maj anmälde jag mig till Asplövens Hockeyskola med hjälp av en kompis eftersom jag inte hade någon större koll på hur man gjorde. Fast det är ju klart: fanns många saker jag hade absolut noll koll på. Senare under dagen var jag inne på Great Skate och drömde om en massa nya hockeyprylar.

  • 9 juli 2004 var jag radiobilarnas kung på Pajala Marknad. Eller ja, i alla fall om man ska tro på 14-åriga mig. Stamkund hann jag bli också. Och på den tiden var även storebrorsan fortfarande tillsammans med sin förra flickvän.

  • 14 juli 2005 skrev jag följande: "dyhfyhethtsjgfyurtbygkjyuoiyimndrbyrybrtr nfrdgrtgegsgsegdgrhrd fdghfdgdhnreahranbhhtreshgbehrbhera ebrhaujjttijujtrjtrth rrytyrteytryr.,.,.,..,.,.,.,.,,.,.,.,.,.,.,.." Jag kan bara anta att jag hade tråkigt.
  • 25 september 2005 var mitt lunarnamn Anderrrrsssssss.

  • 18 juli 2006 satt jag hemma och lyssnade på mitt nyligen införskaffade album Chuck av Sum 41. Jag var långt ifrån besviken över skivans innehåll. Ja, just ja! På den tiden spelade jag innebandy också.

  • Ett ytterst litet steg in i vuxenvärlden i och med första dagen på gymnasiet. 21 augusti 2006 var jag orolig för att få en massa läxor direkt.

  • 23 aug 2006 var första gången (av åtskilliga gånger)som jag somnade på naturkunskapslektionerna. Dessutom retade jag upp min dåvarande engelskalärare Torsten Göran (vila i frid), av ren olyckshändelse så klart, genom att knäppa ihop pärmen fast han sa åt oss att inte göra det. Ett mindre utbrott fick han och jag var röd likt en tomat nästan resten av lektionen. Någon dag senare insåg jag att han var hur skön som helst med sin operaliknande sång.

  • 29 nov 2006 fick jag min efterlängtade Nokia 5300 Xpress Music. Spelade fortfarande innebandy.

  • 14 januari 2007 gjorde jag en liten "succé" i samband med en bortamatch i innebandyn. Då var jag ganska glad.

  • 3 nov 2009 skrev jag mitt sista blogginlägg på lunar. Eller skrev och skrev, jag länkade till Vardagshjälte, dvs. bloggen ni just nu läser.

Sådär ja! Nu har jag betat av några inlägg från Lunarstorm. Nu kan jag låta kontot gå i pension med värdighet. Nu säger jag följande: Goodbye, Lunarstorm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0