Random pics from the first days in Santa Barbara

Här kommer några bilder från mina första dagar i Santa Barbara!


Min säng i lägenheten när jag kom fram på lördag eftermiddag. Sov på plasten första natten då jag inte hade med mig något lakan.


Badrummet. Litet och härligt. Förutom duschmunstycket. Eller ja, det är litet, men inte härligt.



Köket. Med några av mina rumskompisars cyklar. Litet och härligt här med.


Vardagsrummet från köket. Möbler och sådana grejer kommer så småningom.


Som jag i tidigare inlägg har nämnt: bilderna gör inte landskapet rättvisa! Det är helt otroligt.


En av mina rumskamrater: Daniel!


De andra rumskamraterna: Viktor och Robin!


På söndagen var det en barbeque vid East Beach. Chili hot dog, nacho chips and soda! What could be better!


På söndagen efter barbeque´n åkte jag, mina rumskamrater och några svenska tjejer till Goleta för att handla lite på K-Mart. Jag passade på att köpa en cykel. Big Daddy heter den. Varför? Jo, för att det står Big Daddy på cykeln.


På måndagen gick vi på rundtur i stan. Innan det var utsikten från campus ett måste att spana in. Helt sjukt nice utsikt!


Detta är en pool. Den har vi som bor på Buena Vista Apartments tillgång till. Det är nice!


Minutrarna innan vi gör vårat Assessment test. Daniel är med på poserna.


Min första måltid som jag lagade själv i lägenheten: Penne Rigate med ostskivor, tomatsås samt ett glas mjölk. Och Daniel envisades med att vara med på bilden. Nåja, han får väl unna sig det medan jag missbrukar hans dator tills min dator kommer.


Tidigare idag när det var Orientation day.


Efter att jag för första gången ätit bönor och tyckt att det smakade okej var tristessen påtaglig hos mig. Därför fäste jag min namnlapp i pannan. Detta blev för övrigt min nya profilbild på Facebook.


En bild på campus med en massa studenter.

Fler bilder kommer så småningom. Jag lägger inte upp alla bilder här, men tillräckligt många för eran tillfredställelse.

Strax kommer mitt första videoinlägg upp! Missa inte det!

Kommentarer
Postat av: L i n a

åh vad underbart det ser ut!

2010-08-14 @ 00:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0