The legendary fourth day at Santa Barbara

Greetings from Santa Barbara! Nu har jag varit på min fjärde dag på college och nu har jag helg. Skönt, men jag har fortfarande grejer att göra. Har en skrivuppgift som går ut på att skriva en dödsannons/minnesord (som man brukar se i tidningarna), om greppa det här: man ska skriva om sig själv! Jag har en idé, men vi får se hur slutprodukten ser ut. Antagligen kass, men hey! Man lär väl sig att skriva ordentligt allt eftersom. Sedan måste jag också fixa en recension på en film, bok, musikalbum eller något annat i och med att jag frivilligt antog att skriva en sådan för tidning jag kommer att jobba med under den här terminen: The Channels. Det kommer bli tufft och jobbigt, men samtidigt intressant. Jag tror det i alla fall. Här följer några bilder från dagen och gårdagen! Fast flest bilder från gårdagen faktiskt.


Hittade en död mus vid poolen igår. Den var väldigt liten!


Daniel fixade toaletten igår kväll.


Jag följde med Robin ut på campus igår kväll när han skulle fotografera lite med sin nya kamera. Jag försökte också fota med mobilen... utan resultat. Note to self: det funkar inte att fota i dimma vare sig med eller utan blixt med en mobilkamera.


Jag laddar inför fjärde och sista dagen för veckan på college. Let´s get it on!


På väg hem från skolan stod polisen längs Cliff Drive ca 50 meter från skolan. Hade visst skett en kollision. Man kanske får passa sig i fortsättningen.

Later.

Ps: Vi har fått en TV-bänk nyss! Dock väntar vi fortfarande på en massa andra möbler. Dålig planering kan man kanske tycka, men så länge de inte kommer just när jag åker hem igen så är det lugnt.

Kommentarer
Postat av: L i n a

Hoppas det! CA isåfall ;)

2010-08-28 @ 00:45:56
URL: http://norberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0