Two days road trip to L.A and Hollywood

Här kommer några bilder från fredagen och lördagen när jag och nio andra personer begav oss till Los Angeles och Hollywood! Jag kommer dock inte att lägga upp alla bilder jag tagit, men några stycken i alla fall.

Dag 1


På väg till Los Angeles.


Käk på Donken.


Rolling Stone. Vet inte om det var huvudkontoret eller om det bara var en enda stor reklamskylt.


Två av medresenärerna: Zoe och Gabriella!


Våran chaffis samt medresenär: Dan!


Från vänster: Anton, Gustav, Emil, Viktor står upp, Dan är bakom Viktor och Gabriella. Jag tror att det är Zoe bakom Gabriella.


Jag och Anton gick en lång väg uppför en backe på väg mot Hollywoodskylten. Han passade på att fota.


Jag och Anton kom upp till toppen till slut. Dock hamnade vi bakom skylten, men utsikten - som ni ser på bilden - var helt sjuk! Helt otrolig... Sedan dog mobilen och kunde inte ta fler bilder för den dagen.

Dag 2


Jag var tvungen att ta den här bilden. Fick sådana jäkla GTA-vibbar så fort jag kollade i sidospegeln.


Käk på Wendy´s. Detta mål kallas för The Baconator. Riktigt gott var det!


Vi tog en paus vid en strand någonstans utanför Malibu, tror jag.


En riktigt grym bild på Daniel som spanar ut över havet.


Gustav, viktor och Daniel spanar ut över havet.


Vi var till Venice Beach ett tag. Sjukt fint där också!


En Predator fanns längs strandpromenad.


Spider-Man var på besök i Venice Beach. Dock hade han svarta dräkten på sig. Hmm...


Längs strandpromenaden fanns det många gansterrappare som gav ut skiver med sin musik. Några rappare för många, enligt mig. Jag fick tre stycken, och innan jag vet ordet av det har jag helt plötsligt donerat 43 dollar till tre rappare! Inom loppet av 3 minuter. Jag har hunnit överväga psykanstalt, ja. Men men... man lär väl sig någon gång.


Pizza med bacon och en massa grönt ovan på. Det var faktiskt rätt gott!


Någon hade gjort ett litet konstverk på trottoaren. Jag fann detta riktigt coolt. En all-time classic om ni frågar mig!


På väg mot Walk of Fame som ligger på Hollywood Boulevard.


Jag fotade så många stjärnor längs Walk of Fame, men jag väljer bara ut några stycken. Och varför inte börja med allas våran Donald Duck?


Hit ska jag fara någon gång!


Bill Cosby var en självklarhet att få på bild! Vilken man!


En annan kultfigur: David Hasselhoff!


Samuel L Jackson var också ett måste!


Man kan inte undvika Chuck Norris!


The King of Pop! Resurrected! Eller ja, det skulle man kunna tro i alla fall. Den här snubben var läskigt lik Michael Jackson.


Behöver jag förklara varför jag fotade just denna stjärnan? Tror inte det.


En av några handavtryck/fotavtryck jag fotade: Al Pacino!


John Travolta!


Vi var in på Hard Rock Cafe en sväng. Jag köpte ingenting, men det gör jag nog nästa gång.


Sista stjärnan för kvällen: Jackie Chan! Sedan orkade jag inte fota fler stjärnor.


Fast det är ju klart: Spider-Man orkar man alltid fota! Den här gången hade han tagit sig från Venice Beach och bytt till vanliga dräkten. Way to go, Spidey!


Jag och Daniel tog våran första amerikanska milkshake på kvällen. Den var riktigt god!

Sammanfattningsvis: detta var två av de mest överväldigande dagarna i mitt liv! Jag menar... inte nog med att jag har fått se Los Angeles skyline från toppen av Hollywoodberget, jag har gått längs Walk of Fame och kollat in en massa andra grejer. Los Angeles är en riktigt cool stad. Det är allt jag kan säga. I sinom tid ska jag till New York också!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0