I garderoben av alla ställen

Jag har lite grejer som jag ska göra på byn, därför är jag uppe vid den här tiden. Farsan håller på och snöröjer som en galning där ute eftersom vädret är riktigt galet just nu! Det blåser, det snöar, det stormar. Under tiden som han håller på så hinner jag slänga ihop ett kort inlägg om gårdagen.

Gårdagen var väl inte särskilt intressant egentligen. Det gamla vanliga: spela gitarr, surfa, glo på Tv och bara ta det lugnt rent allmänt. Närmare halv tolv på kvällen bestämde jag mig för att ta en promenad, men jag kom iväg först dryga timmen senare. Jag höll nämligen på att leta efter mina slutbetyg från gymnasiet. Likt en tysk schäfer som sniffar till sig knark letade jag febrilt efter det stora kuvertet med mina betyg. Jag kanske inte var lika snabb på att finna vad jag sökte gentemot schäfern, men det visade sig att de låg i garderoben.

Kanske inte det mest glamorösa stället att förvara sina betyg på, men det kanske finns en anledning till det. Vad vet jag?

Brorsan (Martin) hjälpte mig sedan att räkna ut mitt snitt. Var lika bra, för jag hade ingen aning hur man gjorde om jag ska vara ärlig. Skitsamma, mitt snitt blev i vilket fall som helst: 12,92. Jag kan tänka mig att det är ganska... Okej? Eller?

Efter det så påbörjade jag min promenad. I efterhand kan jag ju säga att väderförhållandena inte var de mest optimala. Det blåste och snön yrde som aldrig för, men det rörde mig inte ryggen. Möjligtvis mina händer, men det var bara när jag tog av mig ena vanten för att plocka upp mobilen. Och vissa stunder hade jag vinden i ryggen...

Så, det var gårdagen. Idag ska jag in till byn för diverse jobbsökande och om ca två timmar har jag återigen möte med jobbcoachen. Nu är det ett tag sedan jag senast var där så vi får se vad vi diskuterar idag.

Måste kila nu! Ha en trevlig onsdag!

Later.


Kommentarer
Postat av: Tobias

God morgon ;) än är det ingen snöstorm, men det ryktas om att den är påväg :D haha

2010-01-27 @ 11:53:22
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jobbigt med en sådan snöstorm, vi har väl haft en liten mildare variant ;)

2010-01-27 @ 19:03:18
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

haha jo men plogbilarna är allt för få ;)

2010-01-27 @ 19:10:25
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jo det kan man säga :D

2010-01-27 @ 19:48:06
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Det förstår jag ;) så jävla gott!

2010-01-27 @ 22:01:04
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Johanna - www.johannajagendal.se

Svar: Åh, tack så mycket! Vad snäll du är! Jag blev superglad när jag läste din kommentar! ;) Var gärna med i min tävling jag har i min blogg just nu! :)



Det snöade och blåste jättemycket här i Borås igår med. Nästan så man blåste bort, hehe! ;)



Ha en fin dag!

2010-01-28 @ 13:03:44
URL: http://www.johannajagendal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0