Snabbvisit i Kiruna

Anledningen till att uppdatering sker så här sent på kvällen beror inte på att jag har vaknat nyss. Bara så att ni vet.

Dagen börjar klockan 09:04 för min del. Det är då jag stiger upp, käkar och duschar (inte samtidigt). Runt 09:40 kommer Jocke, Jennifer, Boris och Elin för att hämta upp mig. Anledningen till att vi drog till Kiruna av alla ställen? Jennifer skulle flyga hem till Göteborg. Därför tog vi tillfället i akt att göra en liten, liten "road trip". Tog väl ca 2 timmar, mer eller mindre. Väl framme vid flygplatsen lämnar vi Jocke och Jennifer där så de hann vara med varandra innan hon drog (planet gick vid 13:45). Under tiden hann vi fara och besöka Boris mormor och morfar där det bjöds på kaffe och bulle. Någon timme efter våran ankomst bestämde vi oss för att hämta käk från Tuollagrillen (jag är grymt osäker på stavningen). Jag beställde en Toullaspecial med strips. Det var nog det allra värsta jag har varit med om! På ett positivt sätt.

Det är kanske svårt att föreställa sig, men tänk er en 150 grams hamburgare med ett lager bacon på ca 1,5 cm plus ost plus sallad PLUS ÄGG! Jag funderade helt ärligt på att fotografera skapelsen, men jag gjorde inte det för jag tänkte det skulle skrämma de flesta. Inte nog med det! Dessutom fick jag med EN HEL LÅDA MED STRIPS! Jag klarade inte ens av att äta upp en fjärdedel av stripsen utan allt fokus lades på monsterburgaren. Helt ärligt, det är nog det värsta jag har varit med om! Om ni någon gång är i Kiruna, besök det där stället och testa menyn jag beställde! Jag önskar er lycka till på förhand.

Efter det for jag, Jocke, Boris och Elin in till stan för att shoppa lite diverse prylar. Jag shoppade bara grejer som behövdes: hårfärg, vax (eller vad fan det var (pasta?)), linsvätska och tuggummi. Hårfärgen för att jag ska färga håret ordentligt, vaxet för att jag ska kunna fixa någon cool frisyr, linsvätskan för att mina linser inte ska torka ut (måste nog dessutom beställa nya linser snart) och tuggummi för att käften ska få något att tugga på.

Tillbakavägen gick lite skakigt. Vi höll till och med nästan på att bevittna en viltolycka. En älg sprang helt plötsligt ut på vägen framför bilen som var framför oss. Jag körde just då och jag bromsade in i tid, men bilen framför oss fick sladd och vi trodde nästan att bilen skulle volta. Som tur var så gjorde inte den det, men vi misstänker att föraren träffade älgen eftersom personen körde direkt in i närmaste parkeringsficka. Antagligen skulle han ringa och rapportera att älgen blev skadad.

Efter ett tag kom vi fram till OKQ8 i Vittangi där jag bytte med Boris som fick köra sista sträckan hem.

Nu när jag har berättat om vad som hänt idag så kan jag istället berätta om vad som hände igår. Det var tänkt att jag skulle fara och träna med Highsticks, men jag ides inte. Hade helt enkelt inget sug på kvällen. Istället var jag hos Jocke och glodde film. Vi glodde på en norsk parodi på Kill Bill-filmerna: Kill Buljo. Fy fan vilken film det är alltså! Se den! Kommer garanterat att locka till skratt. Kanske ännu mer om man har sett Kill Bill-filmerna. Bara ett tips!

Ikväll så blir det nog samma sak som de senaste dagarna, nämligen att kolla film hemma hos Jocke. Dessutom så ska vi fixa håret mitt. Efter gårdagen var håret nästan orange.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll nu!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0