Aloha eller Gastronomiskt Självmord

Gårdagskvällen var väldigt speciell, minst sagt. Verkligen otippat. Förklaring följer.

Efter jobbet hann jag bara käka lite innan Boris och Jocke "kidnappade" mig. Med ögonbindel körde de omkring mig på byn ett bra tag innan vi stannade. Jag hör hur en dörr öppnas och märker att vi har gått in i ett garage. Just då trodde jag faktiskt att vi hade kommit till Boris. Så fel jag hade. Var ju hos Jocke. Jag blev direkt inskjutsad till bastun med en Budweiser i handen. Fan vad härligt det var! Sedan kom det några andra grabbar, bland annat Larssa, Matti.P, Hector och brorsan. Yup! Till och med brorsan kom dit. Överraskad som få var jag.

Fast det var inte själva överraskningen i sig. Efter bastubadet blev jag iförd ögonbindel, något par shorts och en skjorta samt flip-flops. Jag tyckte av någon anledning att shortsen kändes väldigt bekanta. Jag leddes sedan ut till vardagsrummet där det första jag hör är någon form av... Hawaii-blues? Jag fick av mig ögonbindeln och ser en massa pers som står och dansar någon form av Hula-Hula. Min första spontana reaktion var: "Vad fan..." sedan brast jag ut i skratt.

Hawaii-tema alltså. Jag hade länge funderat över vad kvällen skulle erbjuda, men Hawaii var väldigt avlägset i mina tankar. Det var verkligen originellt och jävligt bra.

Kvällen fortsatte sedan med dans och en massa annat.

Personligen tycker jag att tillställningen blev jävligt lyckad, även om det inte riktigt blev som planerat under natten. Tack till alla som medverkade och gjorde detta möjligt!



Idag är det bara 3 dagar kvar. Vaknade första gången vid 08:20, somnade om och vaknade igen vid 10:20 bara för att kort efteråt få sms om att fara och käka på byn. Gjorde mig klar på ca en halvtimme och for iväg. Med det gastronomiska självmordet menar jag alltså att jag blev så jäkla mätt att jag försatte mig mat-koma.

Jag for sedan vidare till Jocke för att hänga där en stund för att sedan ta en promenad in till centrum med Jocke och Elin. Det var skönt... till en början. Sedan blev jag bara trött och jävligt less. Nu är jag hemma och skönt är väl det. Ikväll kommer jag endast att ta det lugnt, kanske kolla någon film lite senare.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Later.

P.S. Under natten lärde jag mig någonting, fast inte enbart om mig själv.


Kommentarer
Postat av: Tobias

yes en lyckad helg :) själv då?

2010-03-21 @ 21:13:49
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0