Bästa spontana utgången någonsin

Bästa spontana utgången någonsin. Det är så jag skulle vilja beskriva min lördagskväll direkt efter jobbet.

Åka hem, duscha, åka in till centrum igen, dricka lite god dricka med polare, lyssna på skön akustisk livemusik, dricka lite mer god dricka, tycka att han som "dansade" framför livebandet var skön, snacka med en massa pers, dricka en vidrig jättestor tequila-shot, snacka med några norrbaggar samt rent allmänt ha en jävligt trevlig stund med sällskapet. Allt det här hann jag med efter klockan tjugo i tio, en lördagskväll. Det, om något, är smått otroligt.

När det började närma sig stängningsdags... jag ska försöka återskapa situationen för er (med reservation för felaktigheter. I så fall: anmärk!). När det började närma sig stängningsdags skojade jag lite om att jag skulle upp och spela lite på gitarren och dra några riff. Minuterna senare sitter jag på en barstol, likt förbannat med en inkopplad gitarr samt en mikrofon som är på. När jag tänker tillbaka på detta (i detta nu, realtid som inlägget skrivs) kan jag inte sluta skratta lite för mig själv. Fan skulle jag dit upp och göra? Haha! Nåja, jag fick som förslag att spela Walk The Line, men jag beslutade mig för att känna efter. Tillslut, efter ytterst lite betänketid, visste jag vilken låt jag kände för att lira. Vilken blev det då, kanske ni undrar? En Foo Fighters-klassiker. En låt som hör till en av mina absoluta favoriter:

Learn To Fly

Jag kan inte lova att det var bra, men det är skitsamma! Jag hade riktigt jäkla kul igår! Och så spelade jag lite gitarr på krogen... tills dess att ordningsvakten avbröt akten. Det var dags att börja bege sig iväg därifrån. Samtidigt märker jag att klockan inte längre är två på natten utan tre. Sommartiden har infallit nu.



Vaknar upp med något sliten hals, men det är absolut ingenting jag inte kan hantera. For och käkade vid halv ett ungefär och sedan har jag mest bara varit hemma och tagit det lugnt. Nyligen drog Boris, Elin och Jocke efter att ha kollat filmen Heartbreak Hotel. Ni vet, den svenska filmen med Helena Bergström och VadHonNuHeter.

Dessutom har jag rätt så spontant (fan vad spontan jag börjar bli!) bestämt mig för att följa med på en liten roadtrip imorgon. Kommer vara borta större delen av dagen så en sammanfattning kommer säkert senare på kvällen. Var jag ska åka? Det återkommer jag till imorgon.

Hoppas att ni har haft en otroligt spontan och rolig helg! I know I had!

Later.

The price of inaction is far greater than the cost of making a mistake.


Edit: Resan inställd. Förväntas bli dåligt väder, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0