Om två veckor blir det officiellt

Idag är det exakt två veckor tills jag stiger in till de gamla människornas värld. Eller ja, i alla fall stiger in på systemet. Om två veckor är jag inte längre tonåring, och det kommer nog bli ganska skönt.

Detta är kanske inte riktigt inom ämnet, men jag måste bara få berätta om en liten pinsam händelse på jobbet igår. Runt 20:55 var jag helt klar med skurningen i herrarnas omklädningsrum och då gick jag över till damernas för att förbereda lite (lyfta bort papperskorgar etc.). Samtidigt höll jag på att nynna/sjunga för mig själv som jag annars bara brukar göra i duschen. Jag antar att jag ville få tiden att gå. Hursomhelst, jag nynnar/sjunger förbi damernas duschrum. Och när jag öppnar dörren in till damernas omklädningsrum... så sitter en kvinna på bänken till höger om mig, och en till kvinna står lite till vänster om mig. Jag fick en total chock utav detta.

Nej, de var inte nakna som tur var. Dock vet de vem jag är, och jag vet vilka de är. Det pinsamma i det hela var att jag höll på att nynna/sjunga som jag bara gör i duschen (vilket egentligen låter fördjävligt). Nåja, shit hapens. Kanske inte världens mest pinsammaste grej, men ändå.

Idag är det som sagt två veckor kvar men jag ska inte fokusera allt för mycket på det nu. Vad ska jag göra idag? Jag ska i alla fall fara och gymma (vet dock inte när) samt köpa mig en fin cigarr. Denna cigarr tänker jag spara i två veckor och sedan puffa på den som en symbolisk handling... typ.

Ha en trevlig onsdag!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0