Spontanshopping på IKEA samt andra ställen

Som jag skrev lite kort igår så informerade jag om att jag skulle åka till Haparanda. Här följer en liten sammanfattning om resan.

Vid 07:30 kommer Boris och Elin för att hämta upp mig. Resan till Haparanda tar ca två timmar och det första vi gjorde var att gå till IKEA:


Jag orkade inte (läs: glömde) fota skylten så deras lånekatalog fick duga.



Jag var visst känd på IKEA. Andy är mitt smeknamn... ni hajar säkert.

Det tog inte särskilt lång tid innan vi bestämde oss för att slå oss ner och käka inne på IKEA. Jag tog deras köttbullar. Deras köttbullar är väl helt okej, fast godast blir ändå de som görs hemma (oavsett om man köper från butik och steker hemma eller lagar egna som morsan brukar göra).

Moving on!


Efter ett tag började jag av någon anledning leta efter tavlor. Tror jag börjar bli lite smått intresserad av det. Hittade den här otroligt coola bilden. Dock så var priset något överväldigande samtidigt som den ändå inte hade fått plats i mitt rum. Men någon gång senare i livet kanske...


Jag bestämde mig för att slå till på den här bilden istället. Endast 99 spänn! Dock har jag ingen ram, men det kan jag fixa senare. Var osäker på om jag hade plats hemma så köpte endast bilden. På så sätt kan jag fixa en ram som jag kan lägga in bilden i en annan gång, när det nu önskas.


Om jag ska vara ärlig så övervägde jag faktiskt att köpa denna lilla hurts bara för att den bär mitt namn!


Jag passade även på att testa lite utemöbler inför sommar innan vi stack iväg från IKEA.

Kort stund efter detta besök på IKEA (som endast tog en timme, skönt det!) gick vi till Stadium där jag köpte mig ett par gråa mjukisbyxor. Nice!


Nästa stopp: Candy World! Där köpte jag filmen Thank You For Smoking. Har velat se den hur länge som helst. Hoppas den inte är alltför kass. Passade även på att spela arkadspel, nämligen Crisis Zone. Jag förlorade tidigt. Två gånger.

Nästan direkt efter det: ett stopp på shoppingcentret Rajalla (osäker på stavningen) på finska sidan. Där hände följande:


Mössan lyckades på något sätt gå sönder! Fråga mig inte hur det gick till. Ska försöka hitta något annat jag kan använda mössan till så att jag inte kastade iväg 99 spänn på en mössa. Den köpte jag i Stockholm förra hösten, by the way.

And that´s it! Sedan var det bara raka vägen hem. Om ca två timmar ska jag fara till Riavallen och kolla fotbollsmatch. Blir säkert kul! Och sedan får vi se vad kvällen bjuder på.

Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll!

Later.


Kommentarer
Postat av: anna

åh nice med ikea!



tack så mkt, hade en grym födelsedag :)

2010-05-13 @ 13:28:41
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0