Weekend? Sounds like a good plan to me!

Greetings from Santa Barbara! Nu är det helg igen! Det känns som att det är det enda jag ser fram emot varje veckan. Fast det spelar nog ingen större roll när man ändå har uppgifter att göra.

Idag har jag inte haft några lektioner (som vanligt). Jag fick ett samtal tidigt på morgonen. Det var från en av redaktörerna på The Channels. Jag hade glömt skicka in min recension igår kväll. Snacka om att jag piggnade till direkt! Det var bara att slänga upp datorn på sängen och skicka in den. Fast i och för sig, när jag väl hade gjort det hade jag ungefär tre timmar att döda innan jag skulle gå på möte med IBS. Av den anledningen somnade jag om igen.

Runt elvatiden är jag uppe och vid tolv är jag på plats för att närvara på mötet inför nästa termin. Där gick de bara igenom hur man registrerar sig till kurser inför nästa termin. Vi har alltså själva ansvar för att vi registrerar oss korrekt. Jag har i alla fall en kurs som jag är helt säker på att jag måste läsa: MAT 103, om jag inte missminner mig. MAT 103 är Introduction to Multimedia, och enligt uppgifter ska den kursen vara skittråkig. Nåväl... A man gotta do what a man gotta do, right?

Direkt efter det gick jag hem för att fixa lite käk. Då var Viktor och Daniel hemma. Hemma hos oss var även Dan och Gustav. Men det slutar inte där! En man, vars namn jag inte vet, installerad en vattenautomat åt oss. Det blir nog rätt använtbart då kranvattnet smakar poolvatten. Och lyssna på det här: endast 6 dollar per person varje gång vi beställer nya dunkar på 5 gallons (18,9 liter)!

Hursomhelst, efter det var jag tvungen att sticka till bilblioteket för att skriva ut intervjufrågor jag skrivit, sticka till The Channels lab för att hämta en audio recorder och sedan stack jag hem en snabbis för att dusch och sedan sticka iväg på min intervju. Jag skulle intervjua en kvinna vid namn Chella Courington, en lärare som kommer att läsa upp några av sina egna dikter tillsammans med sin man på onsdag. Vi skulle träffas klockan fyra på ett café vid namn Good Cup.

Klockan blev kvart i fyra, fem i fyra och till slut fem över fyra. Jag började fundera på ifall hon skulle dyka upp överhuvudtaget.

Till slut kom hon. Som tur var kände hon igen mig för jag hade kvällen innan skrivit att jag skulle ha på mig mnin gråa keps så att hon lättare skulle känna igen mig. Vilken jävla tur att jag tog med mig kepsen då! Hursomhelst, intervjun gick helt okej. Ska försöka skriva in all fakta jag fick ner i anteckningsblocket och i audio recordern. Snart ska jag och Daniel sticka till Macy´s en sväng. Äntligen är det helg, och imorgon ska jag fan hänga vid poolen!

Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0