Collage - What I enjoy in life

Nu är jag äntligen klar med mitt kollage för MAT 131! Det gick rätt bra, fast i början blev jag lite överraskad. Det var så att de bilderna jag klippte in i kollaget blev svart-vita, men det visade sig bero på en inställning som gjorde alla tillägg svart-vita. Vad gör man i sådana situationer? Gör om och gör rätt! När jag väl gjorde det flöt det på riktigt bra! Det tog ett tag, men nu är jag i alla fall nöjd med det. Och vet ni vad? Ni ska få se hur det ser ut!


Så här såg mitt första kollage ut. Som ni ser så är det väldigt tråkigt utan några som helst färger, och fy farao vad stora mellanrum det är! Vänta här nu... skrev jag precis fy farao?

Hur ser då den slutgiltiga versionen ut?


Så här ser det ut! Som ni lägger märke till jämfört med första så är det betydligt mer innehåll. Jag försökte att klämma in så mycket grejer som möjligt utan att det blir en enda stor röra. Vissa detaljer har jag lagt skugga till och bakgrunden har jag ökat kontrasten på.


Shit alltså... jag kan ju för fan använda Photoshop. Vem hade kunnat tro det för ett år sedan liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0