Universal Studios

Dags för sammanfattningen av en dag på Universal Studios!


Precis utanför ingången till Universal Studios.


En fet haj. Från vilken film kan ni säkert gissa er fram.


En snubbe som snackade om specialeffekter på Special Effects Stage. Han inriktade sig mot CGI och dator animering. Tror jag.


Snubben i kepsen är en praktikant vid namn "Jerry".  Lite halvt utstött av sina medarbetare fick han inte göra någon demonstration i början, men sedan gick det för att publiken ville det. Typ.


En annan snubbe som snackade om specialeffekter. Han inriktade sig på gammaldags specialeffekter. Tror jag.


En demonstration hur man kan använda CGI. Väldigt vanligt förekommande.


En demonstration hur man använder den gamla tekniken vilket jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Det finns tillfällen när det används.


Jerry fick hjälpa till att demonstrera mo-cap eller motion capture.


Man kunde se Warner Bros Studios (tror jag) från ett ställe på Universal.


Dags för en rundtur på Universal Studios!


Stage 28. Här har man filmat lite allt möjligt! Nu kommer jag dock inte ihåg någon film, men ändå.


På väg in i någon byggnad där alla rundtursåkare fick se King Kong i 360 graders 3D. Nu menar jag inte hela filmen, men ett klipp på drygt 3 minuter eller något. Det var coolt.


Några bilar som har använts i olika produktioner. Bland annat bilarna från Knight Rider (den nyinspelade serien och inte den med David Hasselhoff), The Lost World och Back To The Future.


WHOA! SE UPP!


Var inte rädda. Bilarna sitter fast i robotarmar. Det är såhär man har gått tillväga under inspelningen av The Fast And The Furious Tokyo Drift.


En flodvåg kom och hälsade på.


Skeppet som användes under inspelningen av King Kong av Peter Jackson. Det är ganska otroligt att det bara är en modell de använde för filmen och att det sedan såg ut som ett riktigt stort skepp. True story.


I den här tunnelbanestationen bröt helvetet lös. Sekuderna efter att oljetankern rullat ner kom vatten forsande från höger. Fick inga superbra bilder så denna fick duga.


För er som följer Desperate Housewives: här är ett av husen från serien.


Ni får själva gissa vilken film denna scen är ifrån. Ledtråd: zooma in längst ner så får ni en idé.


Och här lägger Norman Bates från Psycho ett lik i sin bil.


Och nu går han efter med en kniv i högsta hugg. Suddig bild, of course.


Om jag säger Världarnas Krig, vad säger ni då?


Denna användes under inspelningen av Apollo 13 med Tom Hanks.


Innan vi drog iväg på kvällen.

Det är sista bilden jag bjuder på. Nästa gång visar jag bilder från NHL-matchen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0