Mina dygn sedan mina rumskamrater kom tillbaka

Greetings from Santa Barbara! Nu tänkte jag att jag skulle ta och skriva lite om vad jag har gjort under dagarna sedan Robin, Daniel och Viktor kom hem i onsdags.

Robin hade redan dragit på torsdagsmorgonen. Han skulle iväg på road trip och kommer tillbaka den 18:e. Jag följde med till stan med Daniel och Viktor. De skulle handla lite grann. Sedan åkte vi hem och började snacka med några nya svenska tjejer, bland annat en svensk tjej som har flyttat in i 123 och nu bor med två utan tjejerna som bodde där från början (de två andra har flyttat). Vi fick ett spontant infall att sticka och lira beach volleyboll vid piren och vi frågade två av de svenska tjejerna, vid namn Caroline och Julia, om de ville hänga med och det gjorde de.

Väl vid ett av volleybollnäten satte vi igång att spela i dryga timmen eller så. Solen var på väg ner när vi började spela och den var nästan helt borta när vi var klara. Vi gick sedan till Paseo Nuevo för att käka pizza på California Pizza Kitchen. Jag ska vara ärlig: jag har aldrig käkat på det där stället förut. Det var faktiskt inte helt dumt, men kanske lite dyrt.

Käkade för övrigt en BLT pizza. Vad är det då? Tja, bacon, sallad (lettuce) och tomat.

Senare på torsdagskvällen chillade vi hemma hos Sophie ett tag, sedan gick vi till Trevors lägenhet och chillade där största delen av kvällen. Passade även på att korka upp en flaska vin. Trevors familj äger visst någon riktigt stor vingård och han hade med sig ett rött vin årsmodell 2002. Jag tror att det hette Insignia eller något åt det hållet. Jag dricker väldigt sällan vin, men av någon anledning tyckte jag att detta vin var riktigt jäkla gott! Trevor berättade också under kvällen om sin farsa som kunde berätta allt om ett vin genom att smaka på det, och det kan vara detaljer så som vilken gård, vilken årgång och vilka druvor som använts o.s.v. Där kan man snacka skills!

Sammanfattningsvis: en riktigt trevlig och skön dag! Trevligt med nya och gamla bekantskaper! Plus att jag fick skypa med Jocke igen under kvällen/natten! Nice!


Sophie precis innan spelet satt igång.


Från vänster: Caroline (från 123), Viktor, Daniel, Julia och Niclas (från 222).


Niclas just innan spelet skulle sätta igång.


Niclas och Julia blev mina bordsgrannar. Trevligt!


Vi fick sitta i två bås då det inte fanns ett bord för sju ledigt.

Fredagen var en riktigt chill dag må jag säga. Då var det dags för årets första poolbesök. Det var nice att ligga och steka lite i solen igen. Det var inte nice var när jag hoppade i poolen.

Det var så djävulskt förbannat jävla kallt! Tänk isvak, fast mycket kallare. Hoppas att jag inte blir förkyld nu igen.

Ett tag efter det gick vi till stranden för att lira lite mer volleyboll med ett gäng andra nya svenskar. Det var riktigt sweet! Senare på kvällen var det dags att börja dricka lite goda drycker. Det var sweet. Vi hängde hemma hos Evan, fast till slut kom hyresvärden förbi och var lite cranky. Någon gång vid åttatiden på kvällen får han klagomål. Vilken partykiller.

Det var tänkt att jag skulle hänga med till ett party hemma hos Jack Blizzard (en kille jag träffat under några tillfällen förra året) i Goleta, men jag kände mig inte så sugen på att åka iväg. Kände mer för att ta det lugnt i lägenheten. Nåja, det var nog inte ett så dåligt beslut. Under tiden grabbarna var borta hann jag varva Need For Speed: Underground 2 på PC. Jag var inte ens glad så jag kände mig så jävla sliten. Jag skulle gå och lägga mig ganska kort därpå, men då kom Daniel och Viktor hem. Det blev Dominos för mig och Daniel, fast jag sparade min till morgonen därpå.

Lördagen blev bara chill med datorn i famnen, förutom när jag åkte ner till stan med Trevor, Evan, Sophia (en brittisk tjej) och Robin (föredetta inneboende i 111). Man skulle kunna säga att söndagen också har varit en riktig chilldag. Nyligen har vi druckit några bärs. De andra grabbarna har spelat beer pong i sedvanlig ordning. För en liten stund sedan börja jag brottas med Trevor lite på skoj.

Vi båda ramlade bakåt vid buskarna. Det var riktigt skönt kan jag ju säga. Grädden på moset var när någon hällde bärs på mig och Trevor. Äh, vad fan! Det är college! Hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!


Ps: Håll utkik efter min sammanfattning av NHL-matchen den 6 januari.

Kommentarer
Postat av: Blogg i Norr

Hej!



Jag vill tipsa dig om att vi precis har startat en portal över bloggar i Norrbotten på Facebook.com. Sidan heter Blogg i Norr och är till för alla som gillar bloggar från Norrbotten. Där kan du som bloggar bli upptäckt av nya läsare eller du som läser bloggar, hitta en ny favorit runt om i Norrbotten.



Så Gilla sidan, registrera din blogg och tipsa dina läsare och vänner.



Välkommen till Blogg i Norr: http://www.facebook.com/pages/Blogg-i-Norr/162067467161821?v=app_2344061033#!/pages/Blogg-i-Norr/162067467161821



Med vänlig hälsning

Sara Stenberg

Blogg i Norr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0