Snart dags att börja hugga efter biljetter!

Greetings from Santa Barbara! Hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Idag (tisdag) har jag varit på två lektioner: Channels lab 2 och Webdesign 1. Det var trevligt att träffa folket på The Channels igen. Jag har redan tagit på mig en grej till första pappersupplagan för den här terminen: jag ska skriva en recension av en Oscarsnominerad film. Jag tänkte först välja Inception, men vår före detta Editor-In-Chief James ska recensera den. Vilken film jag funderar på att recensera berättar jag om lite senare i inlägget.

Sedan hade jag webdesign med Mike Gallegos, som jag hade i kursen Digital Imaging förra terminen. Än så länge har vi inte börjat göra någonting då första veckan endast handlar om orientation, eller inskolning om man så vill. När vi väl gick igenom vad vi kommer att göra under terminen så insåg jag följande:

Denna kursen kommer nog bli jävligt svår. Nåja, det är bara att tugga sönder det sura äpplet och försöka göra det bästa ut av det. Förhoppningsvis går det bra i alla fall.

Efter lektionen stack jag till cafeterian för att käka lite grann. Kort efter att jag kom hem fick jag höra att Viktor, Daniel, Emil och Gustav skulle på bio. Jag bestämde mig för att hänga med. Hade ändå inget bättre för mig. Och nu får ni veta vilken film jag funderar på att recencera: True Grit.

Filmen var ganska bra, fast jag hade lite svårt att hänga med i dialogerna då Jeff Bridges karaktär snackade. Nåja, jag får kolla den igen med svensk text så att jag fattar lite mer.

Sedan åkte vi tillbaka hem och jag bestämde mig för att dra till 7Eleven en sväng för att fylla på mobilen. Hängde med Elin ett tag efter att jag skaffade refill och sedan var det bara att knalla hem igen.

Och snart är det dags att börja hugga efter Foo Fighters-biljetter! Wish me luck! Hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0