Varning för långt inlägg!

Greetings from Santa Barbara! Snacka om att det har varit två slitna dagar. Förklaring följer.

Jag fick typ tre timmars sömn förr-förra natten. Satt upp ett bra tag och var glad över biljetterna till Foo Fighters och kollade True Grit med svensk text då jag tänkte försöka mig på en recension direkt efteråt. Det slutade med att jag däckade i soffan. Jag funderade faktiskt på ifall jag skulle vaka hela natten då jag skulle på orientation på The Channels Lab (precis som förra terminen), men till slut tog tröttheten över.

Runt åtta ringde väckarklockan på mobilen, runt halv nio steg jag upp och typ tjugo i nio började jag knalla till labbet. Där gavs genomgång för hur man loggar in på Pipeline och Moodle (som jag redan kan då jag gjorde samma sak förra terminen) samt hur man fortmaterar en story (vilket jag också redan vet, men repetition är väl bra). Sedan gick jag hem och hängde ett tag. Runt tolvtiden började jag knalla tillbaka till skolan. Fick sällskap av Dan, Gustav och Sophie ett tag.

Vi skiljdes åt efter ett tag och jag begav mig till cafeterian för att käka lite grann innan multimedian. Det finns inte så värst mycket att säga om den. Än så länge är kursen ganska långtråkig. Våran lärare, Alejandra, bara malde och åter malde på om ditt och datt. Eller ja... främst om "bitmaps and vector based graphics" och dess skillnader. Vi har en uppgift till söndagen då vi ska typ förklara olika grejer. Eller något åt det hållet...

Kan man säga att kursen än så länge är väldigt tråkig? Ja, det kan man.

Som tur är fick vi dra lite tidigare. Jag passade då på att gå hem och fixa i ordning kameran inför första lektionen på Photo 109. Ja, det och surfa. Typ.

Runt kvart över fyra börjar jag gå mot lektionen. Förvisso 45 minuter för tidigt, men jag tänkte att jag inte hade någonting bättre för mig. Lektionen börjar och jag plus de många andra som läser kursen blev introducerade till våran lärare: Jezaira Knight. Det är en kvinna ifall någon undrar. Hon började berätta om sig själv och visade upp lite av sina portfolios varav en portfolio var bebisbilder. Vissa bilder var rätt coola medan andra var ganska intetsägande. Eller jag vet inte... jag var väl för slutkörd i huvudet för att jag skulle orka bry mig.

Sedan var det dags för alla i kursen att presentera sig själva. Ni vet, det gamla vanliga? Vad man heter, var man kommer ifrån, vad man har för erfarenhet inom fotografi och vad man ser fram emot i kursen. När det väl var min tur berättade jag vem jag var, var jag kom ifrån, vad jag har för bakgrund inom foto. So far so good. Men när jag skulle berätta vad jag ser fram emot mest med kursen fick jag världens jävla hjärnsläpp. Jag tappade fullständigt bort det jag hade tänkt säga.

Hur jag löste situationen? Jag tänkte till. I några sekunder. Några sekunder för länge, enligt mig. Nåja, jag fick till slut sagt det jag ville säga.

Senare fick vi gå ut och fota lite grann. Innan dess skulle vi alla ställa in våra kameror på ett speciellt sätt. Det fanns en inställning vi skulle ha som jag inte hittade på min Olympus. Alla andra hittade den ganska lätt då majoriteten hade Canon eller Nikon. När jag sedan försöker lösa detta med min lärare så säger hon att hon aldrig har använt en Olympus. Eller något i den stilen.

Nåja, jag tror att jag hittade den till slut.

Gick sedan ut och fotade lite med en snubbe vid namn José. Efter det kom vi tillbaka, laddade upp den bästa bilden och sedan fick vi i läxa att fota ett självporträtt. Jag började tänka på hur jag ville lägga upp det och jag tror att jag har hittat en idé, men den får ni ta del av nästa vecka.

Satt sedan uppe hur länge som helst och påbörjade min recension av True Grit då jag inte gjorde någonting natten innan. Någonstans efter tre däckade jag i soffan för att sedan vakna klockan fem. Då gick jag och lade mig i sängen istället.

Under torsdagen har jag bara varit på staff meeting med The Channels och Webdesign. Fick sticka efter tio minuter då jag hade gjort klart övningsuppgifterna för den här veckan. Jag gick då hem och fixade käk och fortsatte med recensionen ett tag. Under resten av eftermiddagen har jag lyssnat på en teaser från Foo Fighters kommande album samt kollat runt lite efter lägenheter i Stockholm och ett elektriskt trumset.

Varför jag kollade efter lägenheter? Kul grej. Kan vara bra att börja planera lite för framtiden. Varför jag kollade runt efter ett elektriskt trumset? För att jag är så jävla sugen på att banka på trummor, och ett vanligt trumset tar för mycket plats. Nu menar jag inte att jag ska köpa ett när jag är här, men jag kollade bara runt vad som finns på marknaden i en rimlig prisklass.

Resten av eftermiddagen/kvällen handlade bara om gitarrspel, slösurfande och justeringar av recensionen. Den är klar, men jag kollar ifall jag kan förbättra den på något sätt. Har trots allt till klockan åtta imorgon bitti på mig att skicka in den.

Med tanke på de senaste nätternas brist på sömn så kanske jag lägger mig lite tidigare idag. Det återstår att se, helt enkelt. Hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0