Värk eller Hur Lite Mina Vader Egentligen Tål

God dag! Gårdagens arbetspass, som var det första på ungefär tio månader, flöt på ganska bra. Det var inte så värst många badgäster igår så man skulle kunna säga att jag fick en mjukstart. Skurade sedan på kvällen för att dra hem och käka innan jag bestämde mig för att spänna fast storebrorsans gamla inlines. Jag passade på att hämta cykeln jag tog mig till jobbet med. Lillebrorsan hade nämligen lämnat bilen i min ägo då han skulle iväg och spela fotboll i Boden.

Jag drog i alla fall och hämtade cykeln och på vägen hem stötte jag på Tobbe och Levi. Följde med de till kiosken innan jag drog vidare hem. Kollade sedan lite allsvensk fotboll med farsan en stund. Det var fint att se Djurgården spöa IFK Göteborg med 0-4 på bortaplan. Tog sedan en lång dusch, lirade lite Assassins Creed Brotherhood, hämtade brorsan, fotade lite samt läste en stund innan jag bestämde mig för att däcka.

Idag följde jag trenden jag startade igår: jag spände fast storebrorsans gamla inlines och rullade iväg till jobbet. Kom fram till badhuset med nöd och näppe då mina vader, i synnerhet min högra, inte verkar gilla den omilda behandlingen dels på grund av bristande påfrestning det senaste året, men dessutom från ett par alldeles för obekväma inlines. De är ju trots från 80- eller 90-talet.

Jag får väl ta och investera i ett par nya inlines. Nä, just ja. Jag har ju inte råd. Kan nästa månad eller så.

Har hunnit slänga i mig två koppar kaffe och har hållt koll på en stro grupp ungar som var och badade för ett tag sedan. Nu ska jag ta tag i dagens utmaning i form av korsordet i NSD.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0