Bilbrand på parkeringen

Det andra inlägget om dagarna som gått kommer någon gång imorgon. Under tiden kan jag berätta om en brand som ägde rum på Buena Vista i natt.

Ett bilalarm gick igång och tjöt utav bara helvete. Jag var i köket medans Daniel var i soffan framför TV:n. Vi är vana vid att bilalarm går igång, men den här gången hörde vi en smäll. Daniel gick ut för att kolla vad som hände och sa att det brann.

Det visade sig vara en bil som hade antänts. Vi hämtade Viktor och begav oss till hörnet utifall bilen skulle explodera. Som tur var så var det bara däcken som exploderade, men det brann utav bara helvete. Till och med ett träd precis bredvid hade fattat eld. Risken för att elden skulle spridas hade vi i åtanke så det var väl en av anledningar till att vi tog säkerhetsavstånd.


Bilden är tagen från hörnet av byggnaden, men bilen stod typ 15 meter från våran ytterdörr.

Brandkåren och polisen kom till Buena Vista. Vad jag har hört så har en person setts springa iväg från platsen. Orsaken till denna incident kan man spekulera i, men teorierna ligger i luften.

Nåja, jag mår bra i alla fall. Ingen skada skedd.

Som sagt: den andra delen kommer imorgon. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0