The weekend is here... or is it?

Greetings from Santa Barbara! Detta förväntade ni er inte, va? Att jag skulle skriva ett inlägg så nära inpå det senaste inlägget? Att jag inte skjöt upp bloggandet i 3-4 dagar till? Jag kan ju inte direkt påstå att så mycket har hänt sedan igår natt. Jag försökte vaka och det gick ganska bra. Ja, ända fram till klockan åtta på morgonen. Sedan däckade jag så jävla hårt i soffan. När jag sedan vaknade till igen var jag nästintill övertygad om att jag hade försovit mig.

Som tur var hade jag dryga timmen tillgodo. Hann till och med duscha. Och lägga i linserna för första gången på nästan en vecka.

Gick sedan på staff meeting där vi lite snabbt gick över lite budgetar innan Patricia skickade iväg sportredaktionen och alla övriga reportrar fick stanna kvar i klassrummet. Anledningen till detta var den bristande rapporteringen från olika campusområden, varav mitt område var ett av de (se inlägget innan). Om jag ska vara ärlig så hade jag en föraning om att vi skulle få kritik. I mina mörkaste, dock väldigt ytliga, tankar förväntade jag mig nästan en rejäl utskällning. Fråga mig inte varför.

Vad var det då som hände under den tiden? Tja, det blev ingen jättelik utskällning i alla fall.

Patricia organiserade det genom att hålla i en så kallad "workshop". Hon ställde lite frågor till folket som har slarvat med sitt område och sedan gav hon och alla andra i klassen lite olika tips åt varandra hur man kan gå tillväga. Jag fick tips om lärare som jobbar heltid som eventuellt kan ge story proposals då personen jag försökte boka intervju med i tisdags (han heter John Clark för övrigt) inte verkar ha tid.

Det var bara att sitta där, ta till sig informationen, kritiken till ens engagemang och förhoppningsvis kunna skapa någonting utav det. Plus att jag har två musikstudenter i lägenheten ska väl egentligen inte göra saken sämre.

Gick sedan till The Channels Lab för att fylla i lite blanketter inför journalistikmässan i april samt betala den snuskigt dyra avgiften. Kort därefter: webdesign. Jag laddade upp mitt arbete jag failade på fullständigt igen. Nu menar jag alltså inte exakt samma utan jag gjorde om den och förbättrade den ganska väsentligt för att sedan ladda upp den. Gick hem efter ett tag och fortsatte lite mer med mitt arbete för nästa veckas upplaga av tidningen. Har den här veckan haft i uppgift att skriva en personlig krönika. Personligen har jag inte haft något problem att komma på ett ämne att skriva om. Däremot tycker jag att jag hade svårt att bestämma mig för hur jag skulle vinkla krönikan, åt vilket håll jag ville gå.

Nåja, förhoppningsvis får jag väl inte för mycket skit. Förhoppningsvis kanske folket på tidning kan rusta upp den lite. Återstår att se, helt enkelt.

I övrigt har det inte hänt så överdrivet mycket mer. Har chillat framför datorn, framför TV:n samt käkat pizza. Tänkte försöka lägga mig tidigare ikväll då jag har production imorgon, men det gick inte så bra. Ska försöka efter dessa ord: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0