Vuxen (Livsåskådning)

Vuxen. Ett kort ord. Ett viktigt ord. Ett stadie. Ett viktigt stadie i ens liv.

Det är väl det man anses vara nu, såhär efter studenten.
Well, guess what? Nothing has changed.
Jag är fortfarande en vanlig tonåring som försöker hitta sin mening här i livet.
Vart ska jag ta vägen? Det vet jag inte riktigt än.

Många frågor. Absolut inga självklara svar.

Är det en definition av att vara vuxen, att man redan nu vet EXAKT hur man vill att ens liv ska se ut? Att man redan vet vad som är meningen med ens liv? För alla är det inte så självklart.
Är det saker man erhåller, så som körkort etc., som ger en definition på vuxen? Är det att man kommer in på systemet när man fyllt 20 år som gör en vuxen? När man skaffat sitt första jobb?
Är det när man har skaffat familj med fru och barn som gör en vuxen? När man köper sin första villa? Sin första bil?

NEJ!
Begreppet vuxen borde inte speglas över materiella ting!

Vad jag anser att ordet vuxen borde innebära?
Självkännedom.
Respekt gentemot andra.
Lärdomar för livet.
Uppskattning av det enkla i livet.
Livskunskap.
Visdom.
Utmaningar.

Är du redo att börja ditt liv i strävan mot att bli vuxen? Personligen kommer jag nog inte bli helt vuxen. Lite grann, men inte helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0