Det var ett tag sedan senaste gången (Lifeguard on duty)

Så då var det dags igen! Jobbar på badhuset idag.

Andra koppen kaffe avklarad. En liten suck av lättnad. Jag är tillbaka på jobbet. Lugn musik i radion, som alldeles snart ska ersättas med tunga grejer av Ying Yang Twins. Massa barn i bassängen. En och annan vuxen också. Simundervisning. Skön stämning. Larssa gör mig sällskap. Alltid lika trevligt.

Snart ska en till kopp kaffe hämtas. Mycket lugnare nu. Per och Ann kommer om några timmar. Dags för begravning snart. Trist.
Off Topic, I know. Men hursomhelst: jag uppskattar att vara på jobbet igen. Det är... faktiskt jävligt skönt.

Jag har kommit fram till följande: den här månaden har jag inte jobbat någonting. Eller ja, förutom idag då. Jobbade i september senast. Fan vad längesen det var! På gränsen till oacceptabelt. True story.

Tänker fortsätta jobba nu, och senare ikväll... tar jag det nog bara lugnt.

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0