Ren och skär nostalgi (Nostalgi)

Gårdagen spenderades hos min kusin Niklas som fyllde 37. Tror jag i alla fall. Det var trevligt med paj, tårta och kaffe. Trevligt sällskap av familjen, min andra kusin Andreas, morbror Stefan, Jaana och hennes föräldrar och förstås lilla Hanna. För de som inte vet, så är Hanna mitt kusinbarn. Alltså Niklas barn. Det kanske bara är jag, men ungar växer upp så snabbt nuförtiden. Det var inte längesedan som hon bara låg still nästan hela tiden. Tror att det är tre, eller två år till våren sedan hon föddes. Nu springer hon omkring med sina dagiskompisar. Runt köksbordet, in och ut ur alla rum som finns.

Jag började drömma mig tillbaka till min egen barndom. De stunder då jag och mina bröder hade tävlingar runt köksbordet, både löp- och racingtävlingar. Storebrorsan vann ju alltid, men det var skitsamma! Alltid lika kul, i alla fall att kolla på videobanden. Jag kommer ihåg att jag (jag tror att Martin också var med) vid olika tillfällen, när vi bodde i Duvbo, tagit en vanlig bäddmadrass och glidit med den nerför trappan till övervåningen. Askul!

Jag måste någon dag rota fram alla gamla videoband från den gamla goda tiden, och kolla när jag och Martin dansar till någon låt från en random Smurfhits-skiva, när jag och Martin slår på glasbordet (bordet är fortfarande helt), alla brödernas tävlingar runt köksbordet o.s.v.


I övrigt händer detta idag:

kolla fotboll
dricka lite bärs
ta det lugnt
hoppas/be för att tipset går in

Sedan vet jag fan inte.

Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0