Spårvagnsturen eller En Dag På Fishermans Wharf

Här är ytterligare ett inlägg i serien av inlägg jag kommer att göra de närmaste dagarna. Jag måste ju ta ikapp vad jag inte har hunnit blogga de senaste dagarna. Ni får stå ut med det. Jag tycker inte heller om det.

Hursomhelst, dags för att sammanfatta söndagen på Fishermans Wharf!

Vi vaknade vid åttatiden på söndagsmorgonen och käkade frukost på hotellet. Jag hade förväntat mig någonting mer än rostmackor, mjölk och müsli, men tydligen var det alldeles för mycket att begära. Nåja, vi fick i oss frukost i alla fall. Efter frukosten bestämde vi oss för att börja promenera mot hamnen och Fishermans Wharf. På vägen dit gick vi igenom Chinatown och väl framme vid hamnen bestämde vi oss för att käka på något ställe vars namn jag inte kommer ihåg. Det fick bli äggröra och bacon och det fick på något sätt kompensera för frukosten på hotellet. Det var riktigt gott!


Det här var brunchen då. Äggröra, korv, brödskivor etc. Det var rätt gott!

Vi gick sedan omkring i diverse småbutiker på Pier 39 och vi hade grymt utsikt ut mot… Alcatraz! Det är ju helt otroligt att så ha sett Alcatraz. Det trodde jag aldrig att jag skulle få göra. Vi såg även Golden Gate bron en bra bit längre bort. Måste påminna mig själv om att åka dit och fota lite någon dag.

Det känns ju som en grej man bara måste göra, eller hur?

Vi gick vidare längs Fishermans Wharf. Jag såg även den exakta platsen där Filip & Fredrik mötte Buskmannen i 100 Höjdare. Tyvärr var han inte där av någon anledning. Honom hade jag velat träffa.

På väg tillbaka till hotellet åkte vi transportmedlet som symboliserar San Francisco: deras spårvagn. Det var verkligen en cool upplevelse att åka upp och ner för San Franciscos alla backar. Det coolaste var att åka uppför backarna och sedan titta bakåt. Shit vad höga vissa backar är! När man sedan skulle åka ner för en riktigt hög backe var det bara att hoppas att bromsarna fungerade som de skulle. Fast resan hem gick ju bra i alla fall.


Första anblicken mot Alcatraz på avstånd. Det skulle visa sig två dagar senare att jag skulle få stiga på ön, men det återkommer vi till en annan gång.


Storebrorsan med Alcatraz i bakgrunden.


Storebrorsans tjej med Alcatraz i bakgrunden.


Jag med Alcatraz i bakgrunden. Såklart.


Ett gäng sjölejon och fiskmåsar chillade bredvid Pier 39.


Ser ni skeppet i bakgrunden av bågen? Den användes visst under andra världskriget. Gick dock inte närmare för att spana in skeppet.


Alltså: välkommen till Fishermans Wharf!


Det här är bara en av de många spårvagnarna som finns i San Francisco!


Vid ändhållplatsen stannar vagnen på en rund plattform där några personer puttar denna plattform för att få vagnen åt rätt håll.


Jag har på senare tid börjat peka väldigt ofta när jag väl är på bild. Det är väl någon form av fas jag genomgår i mitt posande.


När vi väl hoppade av bestämde vi oss för att gå på Macy´s och några andra varuhus en sväng.


På Union Square var det mycket folk. Väldigt mycket folk!

Efter ett tag gick vi tillbaka till hotellet och käkade lite snacks och drack några iskalla Miller. Det satt riktigt fint. Sedan gick Per och Ann iväg för att shoppa lite mer. Jag hann somna i sängen innan de kom tillbaka. När jag sedan vaknade igen var klockan tjugo över nio på kvällen. Per och Ann sov som stockar, antagligen utmattade av jet lagget och allt promenerande under dagen. Jag var dock pigg igen så jag gick ut till Union Square en sväng och spanade in nattlivet och julbelysningen som lyste upp hela torget. Det var sjukt jävla coolt!  Jag bestämde mig sedan för att gå en sväng runt närliggande kvarter och kolla efter någonstans att käka då jag kände mig hungrig. Hittade ett Burger King några kvarter nerför gatan. Det var välbehövligt!

Sedan var det bara att gå hem och sova igen. Resten av dagarna kommer så småningom. Håll ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0