The time when the entire family was gathered once again

Innan jag börjar sammanfattningen av måndagen vill jag bara säga att nyårsaftonen var legendarisk! Det kommer jag att berätta mer om senare, men låt oss nu ägna de närmaste inläggen åt att sammanfatta de dagarna jag inte kunnat blogga.


Vid niotiden på måndagsmorgonen hade Per och Ann sovit i drygt 12 timmar. Vi bestämde oss för att leta upp ett ställe som serverade frukost. Till slut hittade vi ett ställe som passade oss och våra behov. Jag beställde äggröra och bacon idag igen. Det var helt okej!

Vi beslutade oss efteråt för att gå till ett stort köpcentrum där bland annat Nordströms fanns. Och det finns bara ett ord jag kan använda för att beskriva det köpcentrumet:

Skitstort! Helt ärligt: jag har aldrig varit i något större köpcentrum förut! Det är som att man har byggt in fyra köpcentrum i ett och samma köpcentrum med hur många tusentals kvadratmeter som helst. Det värsta måste nog ändå ha varit på Nordströms. 7-8 våningar! Vi gick tidigare omkring på Bloomingdale´s som låg i andra änden av byggnaden i evigheter innan vi jobbade oss mot Nordströms. Ni kan bara gissa hur mina fötter mådde efteråt.

Nåja, det är väl kul att gå omkring och kolla ifall man hittar någonting fint. Jag tog inte med mig kameran under den för- och eftermiddagen. Hade jag gjort det hade ni fått se hur stort det var.

Vi tog en paus mitt i allt promenerande för att ta en latte. När vi väl var klara med det bestämde jag mig för att börja röra mig hem mot hotellet.  På vägen hem gick jag en omväg och kollade runt efter lämpliga restauranger att äta på till kvällen då resten av familjen skulle anlända. Efteråt gick jag hem och chillade ett bra tag innan Per och Ann kom hem igen. Chillade lite på Union Square också.

Runt fem, sextiden knackade det på dörren och jag visste ganska väl vilka det var. Självklart var det morsan, farsan och lillebrorsan. Det utväxlades lite kramar, julklappar och allmänt prat innan hela familjen gick ut för att äta.



Jag flyttade ner till morsan, farsan och lillebrorsans rum när de hade anlänt.


Bästa julklappen! Tackar tackar!

Det var måndagen det! Håll utkik efter resterande sammanfattningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0