En sjuhelvetes avslutning på en härlig vecka

Greetings from Santa Barbara! Ni får hålla ut med mitt bristande bloggande ett tag till. Sista veckan för den här terminen börjar imorgon och efter det ska jag minsann ha mer tid/ork/lust att blogga. Hursomhelst: nu blir det återigen att sammanfatta de bloggfria dagarna!

På torsdagskvällen kollade jag dokumentären Sicko för att kunna göra mitt final project i Digital Imaging. Det var egentligen inte världens svåraste uppgift, men jag gjorde ändå tre stycken innan jag till slut blev nöjd med mitt resultat. Fast innan jag fortsätter på det spåret så ska jag berätta lite vad jag tyckte om dokumentären.

Den var verkligen upplysande. Nu inser jag verkligen hur jäkla skruvat sjukvårdssystemet här i staterna verkligen är. Jag vill inte bli allvarligt sjuk under min vistelse i staterna.

Nu kan jag visa min "social awareness poster" för alla bloggläsare!


Så här ser det ut! Min lärare i Digital Imaging, Mike, sa att de bästa arbetena han har sett någon student göra har väldigt lite text och mycket illustrationer. Tja, jag tänkte helt enkelt att jag ska bli en av de bästa med mer text. Fast bakgrundsbilden bidrar en hel del till stämningen. Ovanpå bilden har jag endast lagt på ett filter, gjort bilden svart-vit samt lagt på en gradient. Texten har jag färgat och slängt på diverse effekter. Låt mig få veta vad ni tycker!

Nu kan jag i alla fall släppa det. Under fredagen hjälpte jag till att agera flyttkarl åt tjejerna i 117 som flyttar ut därifrån inför nästa termin. Senare på kvällen var det dags för tjejernas utflyttningsfest som slutade tvärt då våran hyrsevärd, Bill, stängde av strömmen till deras lägenhet. Men det var kul så länge det varade!


Här är alla prylar på väg in i flyttbilen.


Alla grabbarna som agerade flyttkarlar fick åka i lastutrymmet på flyttbilen. Det var skakigt och svårt att hålla i sig, men det var faktiskt ganska kul!


Michaela visar hur man kommer till ingången.


Folk på utflyttningsfesten.


Trevor hade som vanligt med sig sin mustasch.

Lördagen skulle visa sig bli hur nice som helst. Det blev Domino´s, gratis julkäk på skolans cafeteria och en sjuhelvetes awesome fest i Isla Vista. Festen var Joey´s födelsedagsfest som han hade fixat hos en av sina kompisar i Isla Vista. På en ganska stor uteplats med utsikt mot havet spelade DJ`s, folk dansade och hade trevligt. Jag gick omkring, dansade, skuttade och flashade omkring med min lysande tröja som jag berättat tidigare om. Måste påminna mig själv om att fixa en video på det så ni får se vad jag menar!

Festen slutade vid tolvtiden ungefär. Jag hörde att någon hade spillt någon drink över borden där alla skivspelare och grejer stod. Vilken partydödare! Sedan skedde en annan incident. En av DJ:arnas flickvän hade dansad. Då hade helt plötsligt en svart kille börjat grinda sig mot henne och slutade inte. Då slog tjejen till honom så att någon av hans tänder gick sönder. Killen bestämde sig då att slå tjejen med ett knytnävsslag. Så jävla trist når något sådant händer!

Nåja, bortsett från den incidenten tyckte i alla fall jag att kvällen var lyckad!


Gratismaten på skolan: potatismos, sweet potatoes, sylt, kalkonfyllning, sparris och kyckling. Det var faktiskt rätt okej!


Födelsedagsbarnet! Egentligen fyllde han år tidigare i veckan, men det var hans party så det spelar egentligen ingen roll. Eller?

Söndagen har varit väldigt lugn. Steg upp vid tretiden på eftermiddagen. Sedan har jag bara tagit det lugnt och kollat Iron Man 2 på kvällen. Fast en händelse som skedde tidigare under dagen tar nog hem priset bland alla grejer som jag någonsin har lyckats med!

Jag har fått en VIP-kod till ett event på Spearmint Rhino på torsdag! Jag tänker inte gå in på detaljerna, men jag kan i alla fall säga att jag fick ett samtal av SR´s vice president. Det är fan inte varje dag det händer!

I övrigt hoppas jag att sammanfattningen inklusive bilder var tillfredsställande och att ni har det bra där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0