One thing done, and some more shit to go

Greetings from Santa Barbara! Idag har det varit riktigt härligt väder. Sol och minst 20 plusgrader är inte direkt det decemberväder jag är van vid, men jag klagar inte.

Vad har jag då gjort en sålig decemberdag som denna? Inte så överdrivet mycket. Har haft mitt sista staff meeting för den här terminen. Det enda vi gjorde var bara att lyssna på de sista story presentationerna och fotograferna visade sina sista portfolios. Ja, det och så käkade vi lunch! Käket fixades från Silvergreens. Det var kyckling- och kalkonsmörgåsar, pastasallad, fruktsallad, kakor och som grädde på moset:


Ni ser den där lila grejen på tallriken? Det där är en Tie Dye Cheesecake. Jag tror i alla fall att det hette så. Den var riktigt mumsig! Finns säkert en massa recept på internet för intresserade.

I och med detta var detta alltså sista lektionen på The Channels för den här terminen. Det har varit en väldigt intressant skara personer i kursen. Och inte minst lärorik! Den här kursen har bara gjort mig mer införstådd på vilket jäkla jobb som ligger bakom en skoltidning. Kommer nog bli ännu mer införstådd nästa termin! Det är nästan så att jag ser fram emot det.

Sedan gick jag hem och fortsatte plugga inför min final. Jag tänkte även passa på att fixa färdigt min portfolio för photojournalism. Tänkte ta med mig bilderna vi skrev ut förra veckan och köpa en portfolio från skolans book store. Det var bara ett problem som uppstod innan jag skulle sticka till skolan.

Jag hittade ju inte mina jävla bilder! Det var som att de hade försvunnit ut i tomma intet! Jag letade igenom hela lägenheten utan resultat. Hur fan kan bilder bara försvinna sådär, tänkte jag.

Nåja, jag hade bråttom och hann in fortsätta leta efter bilderna. Innan kvällslektionen började sa jag till min lärare (Mike Eliason heter han för övrigt, om jag inte har nämnt det tidigare) att jag hade tappat bort bilderna och frågade om jag fick försöka hitta de till imorgon, och det fick jag. Schyst det!

Lektionen började. Någon kvinna kom och malde på i 20 minuter om någon grej till iPad och någon kurs hon kommer att ha nästa termin. Sedan var det dags: våran final i Photojournalism. Och hur tyckte jag att det gick? Tja... jag hade pluggat igenom alla svaren från förra provet vi hade. 90% av frågorna vi hade på vårat midterm hade vi även på våran final.

Jag skämtar inte! Högst 7 frågor var nya. Tur för mig då att jag hade pluggat hela gårdagskvällen och en stund tidigare idag med att pränta in svaren.

Nu får vi hålla tummarna och hoppas att det går vägen! Sedan fick vi uppleva den bästa avslutningen på kursen: pizza slices från inget ställe mindre än just Domino´s! Så jävla god avslutning! I övrigt kan jag bara säga att den här kursen har varit intressant även om jag har lyckats somna nästan varje gång. Det är kunskaper som kan vara väldigt bra att ha i bakhuvudet, att veta "the story behind the story", som Mike själv uttryckde det.

Efter det har jag bara varit hemma och chillat. Och gissa vad jag hittade bakom bokhyllan, om inte mina portfoliobilder? Det var det enda stället jag inte skänkte en tanke på att leta på.

Bra där, Anders. Bra där...

Snart börjar Conan igen så det blir väl att kolla på det. Sedan får jag se om jag orkar plugga någonting, fast det vore skönt att ta lite ledigt ikväll. Fast å andra sidan så kan jag ju ta ledigt när jag har jullov och förhoppningsvis har alla kurser godkända. Jag vill fan inte behöva lämna det här landet riktigt ännu! Det känns som att jag har mer att åstadkomma här så det vore nog en bra idé att slänga på det sista kolet jag har för att säkra nästa termin.

Nåja, nu ska jag sluta filosofera i allmänt svängrum. Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!


Ps: Idag är det på dagen exakt 4 månader sedan jag anlände till Santa Barbara! Jag kom alldeles precis på det! Det är ju helt sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0