Melodifestivalens andra deltävling i Sandviken: mina tankar

Har spenderat större delen av kvällen framfor TV:n. Anledningen? Melodifestivalen. Jag brukar aldrig följa deltävlingarna, men ikväll hade jag inget bättre för mig. Vanligtvis brukar jag tycka att många bidrag i finalen är skit. Fast det är nu man verkligen inser följande: fy fan vad mycket mer skit det finns i deltävlingarna! De första fem låtarna jag hörde var 4 av de rent ut sagt SKIT! Helt ärligt! Det var bara skit, skit, SKIT! Bidraget Sucker For Love av Pauline var faktiskt den enda låten jag fastnade för. Den låten var faktiskt riktigt, riktigt skön.

Eric Saades bidrag Manboy var väl okej sångmässigt, men melodin och texten kändes inte ett dugg engagerande. Andra Generationen & Dogge Dogglito ska vi inte ens börja diskutera om. Jag kan bara konstatera följande: USCH, FY OCH BLÄ! Andra Generationen har inte ändrat melodin sedan de ställde upp med Kabebpizza Slivovitza år 2008. Inget sväng whatsoever i vare sig texten eller melodin.

Och alldeles precis gick Pauline vidare till Andra Chansen. Om inte Pauline hade gått vidare, oavsett om det hade blivit finalen direkt eller Andra Chansen, hade jag blivit något grymt besviken. Jag menar, hur skulle en Rihanna/Lady Gaga-wannabe kunna få gå vidare?

Visst, jag är absolut ingen expert vad gäller Melodifestivalen, men många låtar är faktiskt sjukt tråkiga. Rent ut sagt slentrianmässiga. Därför tycker jag att Sucker For Love var en frisk fläkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0