Jag har tagit igen försprånget tiden hade (Lifeguard on duty)

Då var man återigen tillbaka på jobbet! Har nyss käkat frukost som bestod av en macka och en kopp kaffe så nu är jag redo för dagens utmaningar. Den jobbigatste perioden kommer mest troligt att bli på eftermiddagen då några grupper med finnar (majoriteten finska tanter) kommer för att ha vattengympa. Tre grupper kommer sammanlagt. Det kommer säkert bli stressigt, men det ska inte vara några problem tror jag. Jag har varit med om stressigt förr och klarat det, jag kan göra det igen.

Now! Angående gårdagen... jag är mycket väl medveten om att jag inte skrev... Vänta här nu lite! Jag har fan inte skrivit någonting sedan fredag! Hur är det möjligt? Oroa er icke! Jag ger er en kort resume av de uteblivna dagarna nu.

Lördag: under dagen hände det inte så överdrivet mycket. Det gamla vanliga skulle man kunna säga. Senare under kvällen drack jag några Bud´s hos Jocke för att sedan dra vidare till Droppen (Droppgatan). Detta för att närvara på en liten Game Night. Jag, bröderna Tjäder, Nina, Camilla, Sacke, Anna och Jennifer. Vi spelade ett spel som hette Absolut Överens samt Guitar Hero.

Klockan blev efter 24 och jag bestämde mig för att dra. Jag ringde till Jocke och frågade vad som hände där, då fick jag till svar att de fortfarande höll igång. Därför tänkte jag att jag far dit och kollar läget. Och det var ju folk där! Några lyssnade på musik, några spelade Sing Star medan andra snackade om allt mellan himmel och jord i köket. Jag bestämde mig i alla fall när alla gäster hade dragit för att sova hos Jocke ännu en gång. Dock tog det ett ganska bra tag eftersom vi snackade till 5-tiden på morgonen.

Söndag: Vid 13-tiden nästa dag bestämmer sig jag och Jocke för att koka nudlar och steka köttbullar. Hur awesome är det inte med nudlar egentligen! I övrigt inte så mycket mer som hände under dagen, men under kvällen kollade vi The Haunting In Connecticut och några avsnitt av How I Met Your Mother. The Haunting In Connecticut var ganska bra. Fanns några tillfällen då jag skrek till, fast jag tycker ändå att Paranormal Activity var snäppet bättre. How I Met Your Mother är alltid bra!

Och nu sitter jag på jobbet. För tillfället är jag badvakt och senare blir det kassatjänst. Wow... jag har tagit igen två dagars inaktivitet. Skönt.

Jag ska bli lite bättre på att slänga in bilder och sådana grejer. Om det finns tid och lust slänger jag in någon bild imorgon innan jobbet. Nu måste jag jobba, men ni får ha en skön start på veckan!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0