AC/DC resan, dag 1: inkvartering, promenad, mat och dryck

Efter att ha stigit upp för två timmar sedan är det dags för mig att publicera en sammanfattning av dagarna i Stockholm! Jag börjar med dag nummer 1.


Klockan halv sju på onsdagsmorgonen åker jag, Boris och Larssa iväg mot Luleå och Kallax flygplats. Ett självklart stopp på vägen: Shell-macken i Töre för att köpa french hot-dog. Denna rätt (korv i baguette) har potential att bli världens åttonde underverk! Nåja, direkt efter det kör vi hela vägen mot Kallax flygplats där Larssa ställde bilen på parkeringen, och sedan checkade vi in.


I brist på annat fotade jag ankomsterna och avgångarna. Vårat plan skulle gå 10:15.


Vi flög ner till Stockholm med Norwegian.


Övervägde erbjudandet ett tag. Av någon anledning bestämde jag mig för att inte slå till.


Det blev en kaffe ombord på planet. Den var sådär.

Efter en relativt lugn flygresa kom vi fram till Arlanda.


I väntan på flygbussen som skulle ta oss in till City.


I väntan på bussen. Jag trodde faktiskt där ett tag att bussen inte skulle komma.

Bussen kom. Vi kommer fram till City Terminalen och väl inne i terminalen har vi (läs: jag) lite svårt att hitta var vi skulle gå. Tillslut hittade vi rätt (till T-Centralen) och tog tunnelbanan till Slussen där vi skulle möta upp Elin. Vi hittade varandra efter lite krångel och sedan stack vi vidare till Duvbo, Sundbyberg.


Här gick vi av några gånger.


Rultrappan till perrongen i Duvbo. Detta måste vara den längsta rulltrappan jag har åkt med i Stockholm tunnelbanor. Eller? Finns det någon rulltrappa som är längre?

När vi väl var framme i lägenheten tog vi det lugnt en ytterst liten stund innan vi stack till den lokala pizzerian, som ligger ungefär 100 meter från lägenheten. Det enda vi gjorde de första timmarna var att ta det lugnt och kolla lite TV. Någon gång innan fyratiden sticker jag och Larssa iväg för att spana in kvarteret jag bodde på som liten bland annat.


När jag var här i höstas var huset gult. Ingenting hade visst förändrats. Larssa fick lite besvär med pollen så jag försökte snabba på promenaden lite grann.


Ingången till skolan i Duvbo jag en gång gick på.


En snabb och slarvig bild på Lötsjön som vi gick förbi på väg tillbaka till lägenheten.

Återigen tillbaka i lägenheten och det tar inte särskilt lång tid innan det är dags för ett besök på Systemet. Det var en liten bit att gå, men det var skit samma. Såg en grymt snygg bil på vägen dit.


Jag hade inte tackat nej till den här bilen!

Vidare under kvällen så drack jag bland annat:


Eriksberg.


Bacardi Mojito. Den var någonting med den här drycken som gjorde det oerhört svårt att njuta av den.

Egentligen handlade första dagen i Stockholm om att ta det lugnt. Det behövdes nog. Det enda vi gjorde under kvällen var att kolla Oss torpeder emellan och Dödligt vapen 4. Oss torpeder emellan hade jag inte sett på flera år så det var riktigt kul stundtals. Och Dödligt vapen 4 var också skön.


Min sovplats: luftmadrass. Senare under natten råkade jag av någon anledning dra ur pluggen så att luften for ur madrassen. Jag löste dock det tillfälligt med kuddar.

I nästa del sammanfattar jag dag 2 och 3 samtidigt.

Ha en trevlig lördag!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0