AC/DC resan, dag 2&3: shopping, konsert och otrolig hungerkänsla

Nu fortsätter min sammanfattning av resan till Stockholm!


Någon gång runt 09:30 steg vi upp för att käka lite frukost och göra oss i ordning för en runda på stan.


Sean Kingston gick på MTV.


Frukost. Japp, det är cola i glaset.


Väl framme på Sergels Torg träffade vi av ren slump Boris morbror. Han var lite cool.

Vi gick längs Drottninggatan en stund innan vi mötte upp Marre, Alle och Sunken vid Sergels Torg. Vi gick runt lite grann och sedan banade vi väg mot King Tan på Sveavägen för att käka lite.


Vi gick förbi Hötorget. Och av någon anledningen fotade jag Systemet.


Maten på King Tan. Gott!

Efter maten for jag, Boris och Elin tillbaka till lägenheten för att ta det lugnt några timmar innan konserten. Larssa for och började köa med Marre, Alle och Sunken. Vi for från lägenheten någon gång efter 16-tiden och mötte upp med Elins kusin Lollo på Centralen för att sedan bana väg mot Stockholms Stadion, där själva anledningen för resan skulle äga rum: AC/DC:s konsert!


Det var inte så överdrivet mycket folk på Stadion 17:30.


See what I´m talking about?

Tillslut startade... förbandet. Jag tror det var Hardcore Superstars som spelade.


Några objudna gäster seglade förbi Stadion i väntan på att AC/DC skulle börja spela.

När solen väl hade gått ner så började deras intro med tåget som kraschar och pyrotekniken fullständigt exploderar till Stadions stora glädje.


Denna bilden togs under Angus Youngs paradnummer: Let There Be Rock. Jäkla skillnad på publiksiffrorna jämfört med 17:30, eller hur? Runt 32 000 såg showen!

De körde några gamla klassiker som publiken sjöng med i, så som TNT, Thunderstruck, Highway To Hell etc. Jag fick gåshud lite då och då. Nu har jag någonting att berätta för framtida barnbarn.

Efter konserten åkte jag, Boris, Elin och Larssa tillbaka till Sumpan (Sundbyberg) för att hitta något ställe att käka på då vi höll på att svälta ihjäl. Till vår förtret hittade vi inget ställe som hade öppet, så vi for tillbaka tilllägenheten för att få några timmars sömn innan det var dags att åka till Arlanda. Ni kommer väl ihåg luftmadrassen jag råkade tömma på luft? Tja, jag orkade inte fylla den med luft igen så jag tog några soffkuddar och använde dessa som madrass.


Sedan finns det egentligen inte särskilt mycket att säga om hemresan. Stiger upp tidigt. Käkar Max på Arlanda. Flyger till Kallax. Åker in till Luleå centrum en sväng där jag träffade farsan samt hämtade brorsans kavaj som varit på kemtvätt. Åker till Storheden och köper grillnät åt brorsan till sitt projektarbete. Tar ett stopp på Shell-macken i Töre och käkar french hot-dag a.k.a. Världens åttonde underverk. Raka vägen hem.

Detta var en resa som helt klart var värd att göra. Inte nog med att jag har fått se AC/DC live, jag har även fått komma bort en liten stund. På tal om att komma bort ett tag...

Jag har blivit preliminärt antagen på foto&journalistik som jag har sökt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag vet bara att jag har några formulär och dokument jag måste skicka in. Har mailat och frågat för säkerhets skull för att kolla om jag verkligen har kommit in.

Nåja, det fixar sig nog. Ha en trevlig söndag, även om vädret är dåligt!

Later.

P.S. På fredagskvällen for jag och gjorde Jocke och Erik sällskap när de fiskade. Kort därefter for vi hem till dem och kollade några avsnitt How I Met Your Mother. Mycket kul! Under lördagen gjorde jag ungefär samma sak. For till Larssons och kollade Scary Movie 4 och American History X. Båda filmerna är väldigt bra!

Kommentarer
Postat av: Tobias

tackar :) vad du nyligen i Stockholm?

2010-06-06 @ 19:04:14
URL: http://grymtroligperson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0