Den 20 juni 2010, söndag

Varför denna blogglucka på en dag, kanske ni undrar? Av den enkla anledningen att jag inte har haft tid. Det har varit annat som har fått vara i fokus. I fredags, efter grillningen + plus några goda drycker, for vi ett gäng och spela lite brännboll, men tillslut blev vi less. For därefter till Elin en sväng och kollade lite TV innan jag stack vidare till en "efterfest" för att lite senare fara hem.

Igår (lördag) steg jag upp runt halv tolv, tolv. Jag väntade på att Tobbe (jepp, he´s back) och Anna (she´s back too) skulle höra av sig. De gjorde de och jag mötte upp de inne i centrum för att nästan direkt fara till konsum och tillbaka. Vi glodde lite TV och drack lite kaffe och löste lite korsord innan vi bestämde oss för att fara till Korpilombolo en sväng.

Och varför åker man helt spontant till Korpilombolo en lördagseftermiddag? Förklaring följer.

Det spelades nämligen musik där av olika band från bland annat Kiruna, Pajala och Luleå o.s.v. Från klockan 12 till 20:30 ungefär var det band som uppträdde. Vi var väl där runt 17 och hann bara lyssna på några band. Vissa band lite bättre än andra. Senare hem en snabbis och sedan bar det av mot Kardis.

Och varför åker man till Kardis en lördagskväll? Förklaring följer.

Sacke ringde faktiskt redan under fredagskväll och frågade om jag hade lust att hänga med och grilla på lördag. Jag tänkte: "Ja, vad fan. Varför inte?" Så på den vägen är det. Så under några timmar på kvällen/natten så grillade (det gick bra fast det regnade) och bastade vi för fullt. Det och någon ale slank också ner.
Mitt i natten hämtade brorsan mig, Tobbe och Anna. De for hem till Tobbe medan jag for till Erik för att glo lite The Big Bang Theory. Sedan var det bara att marschera i sängen.

Och det för oss, som bekant, till idag! Har legat och dragit mig länge i sängen. Det var skönt. Nog för att jag fortfarande ligger i sängen med lap-topen, men jag har hunnit käka frukost (pannkakor). Ikväll blir det antagligen att sparka lite boll med ett gäng gubbar ikväll och senare under kvällen blir det nog att glo någon film hos Tobbe.

Lite kort om min helg var det där. I övrigt hoppas jag att er helg har varit trevlig och att ni får en minst lika trevlig söndag!

Later.

Ps: Chefen ringde mig igår. Jag ska jobba denna vecka som kommer också. Detta kommer innebära att jag jobbar min tredje arbetsvecka i rad. Wow! Hoppas det märks mycket nästa månads lönebesked.

Kommentarer
Postat av: Larssa

lite du hade parkerat som en hollopää..

2010-06-20 @ 19:13:20
Postat av: bitterfittan

allt är bara bra tack (: själv?

2010-06-20 @ 23:18:06
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Anders

Nåja, Larssa. Kan inte få till den perfekta parkeringen varje gång.

2010-06-21 @ 12:53:12
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0