Studenternas dag

Goddag från jobbet idag igen! Tänk att jag har fått jobba hela veckan. Det är helt otroligt. Fast jag har inte bara hunnit komma till jobbet idag. Nej, nej, nej... Har hunnit vara i kyrkan och se när brorsan äntligen fick ta emot sina betyg (bland annat betyget från en kurs som han fick betyg i först klockan 8 imorse). Upplägget var i princip likadant som förra året: lite psalmer sjöngs, betyg och stipendier delades ut, några sångnummer, några tal o.s.v.

Tillslut gick alla släktingar och vänner ut från kyrkan för att sedan ta emot studenterna på kyrktrappan. Mycket mer än så hann jag väl inte göra eftersom jag var tvungen att sticka och jobba. Har dock i vilket fall som helst handlat lite lunch och lite god dricka till kvällen utifall jag skulle bli sugen.

Måste bara säga vad jag käkade till lunch: bacon & broccolipaj! Jag brukar vanligtvis inte käka paj särskilt ofta. Inte har jag någon aning om varför heller. Pajen är nog lite underskattad, i alla fall enligt mig. Detta kommer nog att inhandlas fler gånger.

Ha en trevlig fredag med mycket studentfirande!

Later.

Ps: Gårdagkvällen blev inte så inaktiv som jag hade tänkt mig. Jag for av någon anledning och tränade fotboll. Nog för att vi bara var 7-8 pers, men det gick hyfsat bra i alla fall. Senare på kvällen följde jag spontant med och fiskade med Erik, Jocke och Robert igen. Den här gången fick jag ingen fisk, men det fick Jocke och Robert. Mitt i natten satt vi fram för en brasa och grillade fiskarna de hade fått. Fan vad gott det var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0