Jag föraktar verkligen tidiga morgnar (Lifeguard on duty)

Det finns inte tillräckligt med ord i den svenska ordlistan hur pass mycket jag föraktar tidiga morgnar. Farsan dundrade in i mitt rum ca 08:00 och började snacka med mig om något, kommer faktiskt inte ihåg vad han eller jag sa.

25 minuter senare kommer han igen och säger: - Då åker jag till jobbet då! Varpå jag svarar:

-Åker? Vadå åker? Fan snackar du om?

Tydligen hade jag sagt att jag skulle fundera huruvida jag ville åka med honom till MiROi. Detta är anledningen till att jag fullständigt föraktar tidiga morgnar. Nog för att jag ändå var vaken till 02:30 i natt, men det är skit samma. Jag skulle förakta tidiga morgnar lika mycket oavsett antalet sömntimmar.

Nåja, jag hann i alla fall gör mig i ordning och åka med farsan till MiROi runt 08:30, jag skulle vara där 09:00. Tre föreläsningar, tre tråkiga sådana (den tredje var lite bättre, handlade om innovationer), 5 timmars total tristess och rastlöshet samt kaffemissbruk med början bestående av tre koppar kaffe.

Nu är jag på jobbet i alla fall och har påbörjat min fjärde kopp för dagen. Om jag fortsätter i den här takten hinner jag säkert få i mig två koppar till. Har för tillfället koll på badgästerna, men snart sticker jag över till fiket.

Ha en trevlig tisdag!

Later.

P.S. Dagens smarta ord kommer från en man som också var närvarande på MiROi. Han hade någon släkting som jobbade i skogen som någon gång sa följande:

Du ska icke förakta en dag som går lätt.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Goddag får jag väl säga :) ha en fortsatt bra dag!

2010-03-09 @ 16:26:27
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: jessica

Läskigt när man är så trött att man inte minns vad man sagt/gjort!

Det har jag också gjort ett antal gånger och det är sjukt jobbigt.

2010-03-09 @ 18:15:10
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0