Happy Thanksgiving!

Nu har jag hamnat i det där mönstret där jag inte bloggar på flera dagar då jag finner andra grejer mer tilldragande eller viktiga. Jag ursäktar mig för det och sammanfattar de gångna dagarna med detta inlägg.

På tisdagen hade jag mina journalistiklektioner på morgonen. Sedan gick jag förbi gymmet för att fixa mitt sista porträttfoto för kvällslektionen och efter det gick jag hem för att käka och fixa lite småprylar, så som att fixa färdigt lite läxor. Kvällslektionen var som vanligt påfrestande och jag lyckades nicka till återigen. Mike hade sin presentation, en kille snackade om frilansfotografering och vi kollade igenoom allas porträttbilder. Sedan lät Mike oss sluta efter två timmar utav fem. Riktigt schyst Thanksgivingpresent!

Min tisdagskväll blev långt ifrån fylld med sömn. Faktum är... jag var uppe hela natten för att skriva på mitt sista reportage för den här terminen. Jag höll på ändå in i sista minuten innan deadline för att samla källor, skriva och rätta till felaktigheter. Sedan gick jag till skolan för att käka och lämna tillbaka audio recordern som jag hade lånat för min intervju jag hade i måndags. När jag väl hade gjort det hade jag två timmar till godo innan digital imaging skulle börja. Jag satte mig ner i en fotölj vid en TV bredvid cafeterian där jag råkade slumra till. Vaknar sedan till vid 13:05 och fick genast väldigt bråttom till lektionen. Bara för att få veta att våran lärare var sjuk idag också. Skrev bara mitt namn för närvaro och sedan gick jag hem.

Och nu kommer vi till de skummaste 24 timmarna av hela mitt liv!

Jag lyckades somna i min säng där vid tretiden bara för att vakna igen klockan 23:55. Jag drack ett glas vatten, plockade ut linserna och sedan gick jag och lade mig igen. Tog ett tag innan jag somnade, men tillslut somnade jag igen. Vaknar sedan upp vid lunchtid (tolv) och bestämmer mig för att fixa lite tvätt (läs: mycket tvätt). Plötsligt inser jag följande:

Jag har sovit i drygt 22 timmar! Plus att jag inte hade käkat på 28 timmar! Ni kan ju endast gissa hur jävla hungrig jag var då!

Nåja, men det har åtgärdasts nu i form av en beställning från Domino´s. Tvätten är klar, jag har fått käka och senare ikväll är det dags att inviga Thanksgivinghelgen i staterna! Det blir kalkon och vad man nu mer käkar under denna högtid.

Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!


Ps: Jag har förresten registrerat mina kurser inför nästa termin! Jag kommer att läsa följande kurser: Photo 1, Introduction To Multimedia (som enligt uppgifter ska vara sjukt trist, men jag måste läsa den för att få mitt certifikat), Channels Newspaper Lab2 and Web Design 1. Förhoppningsvis kommer nästa termin att bli intressant!

Ps igen: Jag ber återigen om ursäkt för mitt bristande bloggande! Ni får nog försöka ställa er in på att mitt bloggande kan vara lite bristfälligt ett tag. Har en del andra grejer på gång som jag vill lägga mer fokus på. Inte bara vad gäller skolan, men också för att ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0