Christmas hats everywhere

Greetings from Santa Barbara! Återigen dags för en kort sammanfattning av dagarna som har passerat förbi.

På fredagskvällen hände det inte särskilt mycket, som jag i det tidigare inlägget förutspådde. Det enda jag gjorde var att sitta uppe och kolla TV med Daniel. Vi var ensamma eftersom Robin hade stuckit iväg och firat Thanksgiving med sina släktingar och Viktor hade dragit iväg med Zoe. Klockan var sent på natten när jag och Daniel började kolla filmen Antz från 1998. Dret var sjukt längesen jag såg den filmen, och jag måste säga att den var rätt underhållande.

På lördagsmorgonen gjorde jag inte mycket. Hängde upp lite tvätt som jag hade glömt att hänga upp. Det luktade illa, och luktar fortfarande illa. Efter en dusch stack jag till stan med Trevor, Daniel och Robin. Väl på stan stack Daniel och Trevor till en fotobutik medan jag och Robin knallade vidare till Ralph´s för att möta upp de andra grabbarna. Där införskaffades det köttbullar, en cola, Twix och en tomteluve. Sedan gick jag och Viktor till Donken för att avnjuta ett mål mat. Kort därefter bestämde jag och Viktor oss för att knalla ner längs State Street för att se vad som erbjöds. Det hela slutade med att jag kom hem med en keps och en tröja. Ni kommer få se bilder på mina inköp senare i inlägget.

Väl hemma på Buena Vista kommer jag helt ärligt inte ihåg vad jag gjorde. Inte för att det spelar så stor roll. Var säkert ingenting av större betydelse. Kanske blev äcklad av tvättlukten. På kvällen hängde jag i alla fall i 224 på julfest. Då fick tomteluvan och den nya tröjan åka på eftersom det var julfest på gång. Sedan gick jag lite hit och dit på Buena Vista mellan lägenhet 224, 322, 124 och 117.

Idag är det söndag och jag ska alldeles strax ta och plugga lite. Plugget har inte direkt prioriterats under ledigheten så det är bara att sätta igång! Men först: random bilder från olika tillfällen! Och senare i bilderna: lördagens fynd!


Någon hade lämnat en tallrik vid en rökruta. Undrar varför.


Vid samma rökruta fanns någon form av konst upptejpad. Ganska coolt.


Trevors sköldpadda Skalman!


Käkbild! Det var längesen sist! Hursomhelst: potatismos med kryddsalt och svartpeppar, fiskpinnar, morot samt creamy french dressing.


Det börjar bli mörkt tidigt nu och kvällarna är snuskigt kalla vissa kvällar, men utsikten är fortfarande lika nice!


Dan sitter och avnjuter efterrätt vid Thanksgivingbordet.


På fredagen kom Zoe förbi med en tårta hon hade gjort själv. Vit choklad med hallonfyllning. Riktigt jäkla god!


Och det här var jag under lördagskvällen! Jag var tvungen att testa peruken under tomteluvan. Blir en bra bild om inget annat, tänkte jag.

Okej! Nu ska ni få se mina fynd jag införskaffade under lördagen!


Min tomteluva! Och Viktor pryder bakgrunden!


En ny keps passa jag även på att införskaffa! Den sitter nästintill perfekt på skallen! Snygg, eller?


En ny tröja har jag också passat på att införskaffa! Originalpris: $49.50. Mitt pris: $38.05. Jag vet inte hur det är med er, men 20% rabatt är inte helt fel!


En närbild får ni av tröjan också!

Ja, jag är medveten om att jag borde raka mig. Fast det tar jag en annan gång. Hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Elin

Lyckade inköp måste jag säga! :)

2010-11-29 @ 11:56:33
Postat av: Anonym

Vad gullig du är i tomteluvan!

Ett tips; kör sköljprogrammet med tvätten som luktar illa.

Kram! mor

2010-11-29 @ 13:17:41
Postat av: Anders

Morsan: tvättmaskinerna vi har tillgång till är väldigt annorlunda jämfört med den som vi har hemma. Jag ska kolla vad man kan göra. Kram!



Elin: man tackar!

2010-11-30 @ 13:05:46
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh, du måste be receptet på tårtan! Såg asagott ut, skulle vela testa göra den :)

2010-12-05 @ 19:43:28
URL: http://norberglina.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag ska se vad jag kan göra, Lina! :)

2010-12-06 @ 08:27:07
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0