Halloween i USA är sjukt

Jag har hört att Halloween ska vara sjukt i staterna. Tro mig, det är ta mig fan riktigt jävla sjukt!

Igår kväll hängde jag med en massa pers i lägenhet 322. Där spelades det beer-pong, spelades musik o.s.v. Några hängde på balkongen, några inomhus. Jag gick lite hit och dit. Senare på kvällen sitter jag och snackar lite med Dan då deras granne helt plötsligt kommer och säger att han ska till Isla Vista en sväng. Vi fick följa med, om vi ville. Några minuter senare är jag, Dan och Emil på väg till Isla Vista. På Halloween. I USA. Jag satt och funderade lite grann: "Hur kommer draget att vara? Hoppas det inte suger!"

Jag ska tala om en sak för er: Halloween i staterna är något som måste upplevas för att förstå hur sjukt det är!

På plats knallar vi längs "huvudgatan" på Isla Vista. Jag har varit dit typ två gånger tidigare, men folkmassan som var ute igår kväll... Det var helt jävla sinnessjukt! I positivt bemärkning! Och alla tjejer som gick längs gatan... ja, de ska vi inte ens börja tala om!

Kan säga så här: OOOOHHHHHH!

Klockan började närma sig halv tolv då vi kände några droppar falla från himlen. Vi sticker till bilen så fort som möjligt. Några minuter senare tar vi och stannar vid ett hamburgehak som heter In 'N Out. Det var första gången jag käkade där, och det var rätt gott faktiskt! Medans vi satt och käkade kom skyfallet. Jag tror inte det har regnat så mycket någon gång sedan jag kom hit! Jag vet inte heller om jag har sett något liknande skyfall förut.

Sedan var det dags att sticka hem och bara ta det lugnt resten av natten. Steg upp vid halv ett idag för att sedan bestämma med Daniel och Viktor att beställa käk. Vad det blev? Dominos. En självklarhet, typ. Har nyligen börjat med mina kalla goda drycker och ikväll ska vi förhoppningsvis ta oss till IV (Isla Vista) på något sätt. Har hört att det går "partybussar" för $5 ungefär. Men vem vet? Har man tur kanske man hittar skjuts med någon annan.

Hoppas att Halloween-helgen är lika sjuk där hemma i Sverige!


Ps: Jag har förresten fått tillbaka min Freddy Krueger-handske! Dan hade träffat henne igår kväll och fått den. Enligt honom hade den här tjejen vaknat upp och sett handsken bredvid henne och gjort henne rädd! Nåja, jag har fått tillbaka min handske i alla fall! Halloween är räddad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0