Helgen I Ett Nötskal eller En Av De Coolaste Helgerna På Länge

Greetings from Santa Barbara! Nu tänker jag skriva en liten sammanfattning om helgen eftersom jag inte orkat tidigare.

Jag, Viktor, Daniel, Dan och Zoe stack till Goleta för att handla lite på Kmart. På vägen dit åkte vi förbi UCSB (University of California Santa Barbara). Fy fan vad stor den där skolans campus är! Campuset var nästan som ett eget litet samhälle! Jag har även hört att det bland annat finns Domino´s på campus. Och jag som tyckte vårat campus var coolt...

Hursomhelst, innan Kmart käkade vi på Kahuna Grill då vi alla var hungriga. Det var helt okej, fast det är ingenting jämfört med en BBQ Bacon Char på The Habit. Och efter maten satte vi oss ner på två bänkar utanför Kahuna Grill för att låta maten få smälta ett tag innan vi gick till Kmart som låg i närheten.

Väl på Kmart handlade jag mycket underkläder. Det behövdes. Jag menar det.

I väntan på att bussen skulle komma - det dröjde en stund - fick vi en spontan idé om att gå in till en smoke shop där det fanns allt från zippotändare till vattenpipor. Jag kom ut därifrån med en cigarrsnoppare (för speciella tillfällen), en zippotändare och zippogas. Till slut kom bussen och då åkte vi tillbaka till Buena Vista.

Nästan direkt efter jag kom in i lägenheten var jag tvungen att packa ner kameran och ruscha till La Playa Stadium för att ta lite sportbilder. Amerikansk fotboll är väldigt svårt att fota. Tro mig. Jag kom till och med närmare än andra (då jag jobbar för The Channels), men trots detta privilegium gick det inte så bra som jag hoppades på. Dessutom fick jag bråttom där vid tjugo i åtta. Då fick jag ett samtal om att vi skulle göra en grej som Daniel har snackat om i flera veckor: vi skulle fejka att Daniel var en skådis som kommer vara med i nästa Twillight-film. Och hur gick det?

Över förväntan! Daniel hyrde en limousine som skulle släppa av honom vid The Habit. Jag och några andra åkte i en annan taxi i förväg för att vänta in honom. Gustav spelade Daniels livvakt och öppnade taxidörren för Daniel utanför The Habit. Vi började filma, fota och blixtra med det vi hade. Och det bästa av allt: alla, exakt ALLA, gick på det! Amerikaner alltså... När Daniel har fixat nästa Californiaklipp så ska ni få se hur det gick!

Sedan var kvällen mest en enda lång taxitur. Vi åkte till La Breza (osäker på stavningen), en väg vid namn Kenwood Road och sedan till ett lägenhetskomplex som ligger mittemot Buena Vista. Om det var värt att åka omkring på alla dessa ställen? Lite grann i alla fall. Spontant, om inget annat. Men kvällen slutade inte där! Verkligen inte!

Jag och Caesar (alltså Daniel) var ut på parkeringen en sväng sent på natten, och då såg vi en lägenhet där det fortfarande var tänt och dörren var öppen. Vi fick idén att kika in och kolla läget. Det var nog ta mig fan bland det skönaste jag och Caesar har gjort tillsammans. Vi satt och snackade med två amerikaner vid namn Kyle och Daniel AKA Sargent Pepper till klockan 6 på morgonen! Ja, ni läste rätt! Klockan 6 på morgonen. Det är helt sjukt! Jag fick en känsla av att vi klickade riktigt bra. Vi pratade om allt från gåvor för flera hundratals dollar till musik, stand-up och en massa annat. Förhoppningsvis kommer vi hänga fler gånger. Kyle bor ju trots allt bara två lägenheter ifrån oss.

Och under söndagen har inte mycket hänt. Mest bara legat och dragit mig i soffan (där jag även sov under förra natten), spelat lite Halo, lagat käk samt pluggat. Det har varit en rätt tråkig dag. Solen har inte varit framme någon gång under hela dagen, dimman har dominerat hela dagen. Det har även regnat en del för ett tag sedan. Nu sitter jag uppe och fixar detta inlägg. Jag har fixat några Photoshopuppgifter jag hade kvar att fixa. Tur att jag börjar först klockan 13 imorgon.

Picturetime från helgen!


I torsdags fick jag mitt press pass från The Channels. Rätt användbar trots att det bara är en laminerad papperbit.


Käk i fredags: nudar, fiskpinnar och morötter.


Käk från Kahuna Grill: bacon och cheesburgare med pommes.


Gänget efter maten på väg mot Kmart.


De hade Halloweenmasker och dräckter på Kmart. Michael Meyers meets werewolf.


Daniel och Dan på väg hem.


Viktor och Zoe på väg hem.


Gustav som livvakt. En sak är säker: vi kommer att expandera denna operation till nästa gång!


En cigarrsnoppare. Jag vet. Jag tycker också det låter löjligt. Kan vi säga Cigar Cutter istället?


Zippotändaren. Väldigt simpel, jag vet. Jag kommer att köpa en till zippotändare med något coolare motiv, men denna fungerar alldeles utmärkt än så länge.


Underkläder. Jag vill minnas att jag någon gång hade som policy att inte visa underkläder i bloggen. Nu skiter jag fullständigt i detta. Vilka är det som kommer att bry sig överhuvudtaget?

Sådär! Helgen i ett nötskal. Ha det bra där hemma i Sverige!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0