I just want to refill my cell phone

Greetings from Santa Barbara! Jag hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Min dag har väl inte börjat på det absolut bästa sättet. Jag hade mitt timed writing test i morse. Till att börja med: jag försov mig och kom till provet 15 minuter försent. Detta innebar att jag hade lite kortare tid på mig att fixa uppgifterna. Fast på ett sätt kändes det ändå skönt. Det faktum att jag inte hann sitta och tänka särskilt mycket utan bara köra på kändes rätt befriande. Fast det är ju klart: jag hade säkert kunna dra nytta av de 15 minutrarna jag missade.

Jag hoppas i alla fall att det inte går lika dåligt som det gjorde förra gången. Jag vet inte riktigt hur jag kommer att reagera på ett till F, men antagligen kommer jag att lägga mig i soffan och vrida mig av ångest. Och det vill vi ju inte ska hända, eller hur? Så skicka lite positiv tankekraft till mig i denna stund! Det skulle uppskattas väldigt mycket.

Efter provet var det dags för The Channels "staff meeting". Vi gick igenom budgeten för en pappersupplaga som kommer ut om två veckor. Jag har fått i uppgift att resencera ett TV-spel. Jag har funderat lite kort angående det, men om det går så ska jag mest troligt göra en recension av Call od Duty: Black Ops. Ja, under förutsättning att det har släppts. Annars kanske jag gör en recension på Fifa 11.

Jag läste precis att Black Ops inte har släppts ännu. Fan också. Hade varit awesome!

Efter "staff meeting" gick till cafeterian för att käka lite. Sedan gick till The Channels lab för att låna en audio recorder för min intervju imorgon. Nu sitter jag framför datorn igen och tänkte fila lite extra på mina intervjufrågor inför morgondagen samt kanske påbörja min midterm i Digital Imaging. Det börjar närma sig deadline.

Som sagt: jag hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige!

Later.

Ps1 Jag ska försöka slänga upp lite bilder senare ikväll från bland annat förra helgen och andra dagar i Santa Barbara! Har varit riktigt slö på den fronten på sistone. Hoppas att ni har förståelse för det!

Ps2: Jag skulle fylla på min mobil igår. Gick till 7Eleven och köpt ett kort med 25 dollar refill. Jag for hem, skrapade rutan på baksidan bara för att se absolut ingenting. En teori är att jag skrapade för hårt, men sådana problem hade jag inte haft hemma i Sverige! Bajs också! Måste fara upp till 7Eleven igen och se vad jag kan göra åt det.

Kommentarer
Postat av: Faster

Hej Anders! Här kommer en hälsning från faster

Jag brukar följa din blogg ibland och tycker du skriver så fint om dina nära o kära bl.a. Jag förstår att dom är stolta över dig. Du kommer nog att klara dig galant! Du verkar ju insett att det är allvar nu!! Sen måste man ju leva livet också och ha kul o uppleva en massa spännande saker när man är ung.Ha det bra!/Kram

2010-10-22 @ 10:37:02
Postat av: Anders

Hejsan, faster! Hoppas att allt är med dig och Affe!



Tack för omtanken! Jag gör så gott jag kan. Ibland går det upp, fast ibland går det ner. Allvar är det verkligen! Jag måste dock säga att de lärare jag har för tillfället är potentiellt de bästa lärarna jag har haft än så länge.

Kram!

2010-10-22 @ 20:23:40
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0